CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, July 22, 2009

Kisah Reno 3 - Progress

Peringatan : Sekali lagi, entry ini bukanla untuk show-op umah..sesape yang x suka tgk, sila tekan butang pangkah di penjuru kanan page anda ye...

Malas nak cite panjang2..tgk jekla gambo2 ni..

laki mak x suka yg wrought iron utk grill..dia ckp belum smp masanya dgn umur dia..hehe..lgpun x sesuai dgn konsep umah yg modern tetiba grill mcm tu..dia nak grill yang simple yet modern jek..aku belasah jek, save pun save..grill biasa ni pun murah sajok..hehe...



pintu dapor yang telah di extend


washing area aku kat belakang


pandangan belakang umah


wet kitchen aku..inilah ruang yg plg aku suka duduk nnt sbb aku kan suka masak2 nih...


table top n tiles kat dinding sume da siap tp belum cuci n catla..still kotor lg, table top pun x kilau lg tuh..hehehe


dry kitchen, abaikan persekitaran sbb pekerja bapak aku punya bhn makanan sume kat situ...aku suka bangat dgn tiles dinding tu...dia yg mcm petak2 kecik2 tu..x dpt dapur ikea, dpt yg ala2 pun jadikla..


plaster ceiling utk entrance door..nampak bercapuk2 sbb belum cat lg..


plaster ceiling utk living hall..2 tingkat sebenanya tp x nampak dlm gambo ni..yg lubang tu utk letak curtain, so nampak la umah luas sket if curtain tinggi..


dining area aku...
Tu ajela setakat ini ye kwn2..lps ni da kena beli cat utk cat umah..n ada few things yg belum setel lg before leh pindah..perhaps sempatlah pindah before puasa...insyaallah..

4 comments:

Puteri Mona said...

weh ko tulis ruang makan n dapor tp tunjuk gambo ceiling. Sabo jekla. papepun aku suka tiles itam kat dapor iteww :)

zubye said...

belum siap lagik nih dah tau cantik umah niii.. hehhehe... have fun riniy!

Akma M.Rudy a.k.a MrsSLuRp said...

wahhh best nyer...tinggal sket jerk lg...best²lps nih dah boleh pindah!
thanks to u coz byk shre info nih sume..hehehe kalo x jenuh le kitorng pun buat tawaf kedai sume..ekekek

Mrs.Nury said...

renovation umah dah nk siap..yeayyy bleh pindah.Sure cantik kan...nanti housewarming jgn lupa invite k heheee