CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, January 5, 2010

Datang Awal

Mlm td transporter tu kol bgtau yg dia kena anta arissa awal ke sekolah.
Actually transporter tu ex-ticer kat SR..n ticer tu la yg anta amik dia dulu masa sekolah kat SR. tp skang ni dia da dpt kije kat kindie lain. tu yg dia kena anta awal..arissa ni sekolah sama dgn anak dia..Aku mcm da berbelah bagi nak cr transporter lain sbb mcm sian lak arissa dtg awal sgt. takut nnt lama2 dia busan lak sekolah sbb pagi da smp. Tapi da xde choice, pasrah jekla..
Seb baik dia mmg jenis bangun awal, cuma adalah sekali dua kadang tu dia bangun dlm 7.30..itu pun once a while jek dia bangun later than 7.20am..

Tadi pagi dia bangun at 7am..soh dia trus mandi n siap..dlm 7.35 ticer tu dtg amik dia anta g skul. aku risau gak apalah dia wat kat sekolah tu sementara nak tgu class start..Dalam pkl 8 aku smp opis, aku kol principal dia tny, principal tu ckp, actually lg bagus dtg awal sbb ticer sume mmg da dtg awal ke sekolah, so boleh trus start reading dgn dia n ada lagi a few activities..jadiknya advantage utk budak dtg awal sbb dia ada lebih masa utk reading dgn ticer sbb masa tu kan budak2 lain byk belum dtg lg...n arissa behaved gak arini, x nangis lgsg...

Lps sekolah td, direct mengaji, n luckily umah ustazah yg ajar ngaji tu dpn sekolah je, uztazah tu pun part time cikgu agama kat sekolah tu. so lps hbs kelas ustazah tu sendiri bwk budak2 yg ngaji trus g umah dia, ngaji..lps ngaji baru transporter anta balik umah...alhamdulillah, sbb dapatla aku anta mengaji sekali...kalu x, jenuh gak mencari cikgu ngaji, aku leh je ajar sendiri iqra' tu, tp paham2 jek la kalu anak dgn mak ni, manja terlebih...kalu dgn ustazah tu, disiplinla sket..jadiknya kat umah aku tinggal revise balik je nnt...

Alhamdulillah, td ticer pun bgtau yg dia cepat gak pikap reading ni..huruf2 pun dia da kenal..tu sume kenal huruf masa kat SR la..a lot of improvement actually masa kat SR..dia boleh bezakan between small letter n capital letter..
Tapi aku tukarkan dia sekolah sbb aku mmg dr dulu minat dgn montessori method..masalahnya bila aku tny2 kwn2 yg anak2 sekolah montessori n aku kol skul2 ni sendiri tny, rata2 fees mmg mahal sbb method dia pun bagus kan...

Tp alhamdulillah, aku found out sekolah arissa ni fees dia x mahal mana...affordable la..n lebih kurang je mcm SR punya fees..tu yg aku trus sebey n g sendiri skul tu nak tgk betul ke x dia guna montessori tools suma, n mmg principal tu tunjukla sume tools derang. aku puas ati trus aku register..sbb ikutkan nak anta ke small wonder children house kat subang tu, pakkal jek jauh..kalu x, aku da anta sana da...

Aku hope sgt she's doing well throughout the year...Insyaallah...Semua mak bapak pun nak yang terbaik utk anak masing2 kan..N pada aku, it's too early utk arissa masuk sekolah yg terlalu class oriented sbb dia br 4 yrs..tp setiap orang mempunyai pendapat yang berlainan..pendapat aku mcm ni, terpulangla pd parents yang lain...

0 comments: