CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, September 24, 2010

Eid 2010

Rasanya still x terlambat untuk aku ucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri..Maaf Zahir Batin. Sana sini org bercerita psl raya...drpd belog smpla fb..hehehe..

Raya ktorang plak taun ni disebabkan sume org xde cuti b4 raya, kami sepakat nak raya kat Melaka. Kg mak aku, kebetulan adik mak aku yg kat France tu da back for good ke Mesia..bukanlah dikira back for good pun sbb uncle aku bukan citizen sini, dia singaporean.pastu anak bini sume french...so derang nak balik mesia ni dikira kena mcm2 syarat sbb nak dptkan permit duduk sini...Uncle xmo balik singapore sbb adik badik dia sume kat sini lgpun atuk n nenek aku pun da xde..tu yg dia dok sini...Jadiknya taun ni pakai raya ramai2 kat Melaka. Kena lak taun ni turn malam raya aku kat umah aku..tu yg ikut sekali balik melaka...

Kami balik melaka sehari sebelum raya sbb en suami pun smp dr labuan malam sebelum tu..Happening malam raya sbb main mercun yg ala2 new yr eve tu..sanggup tu bapak aku n sume yg jantan2 share duit beli mercun tu. Bukan 1 tp smp 4 kot. Membazir duit je sbb satu je da 100++..rugi2...terbayang henbeg xde lain kat dlm pala hotak aku ni...hahahaha...

Tp ptg raya tu dpt berita adik aku yg patutnya datang dr JB eksiden kat dpn Danga Bay...teruk kete dia. total lost (betul ke ejaan ni ek) , dia pun ala2 lupa ingatan sbb bl kita ckp dgn dia, dia diam je n lambat nak balas balik. tp alhamdulillah xde apa yg teruk2 sgt.. Ktorang balik JB balik raya kedua pagi..trus balik kg bapak aku lak kat Pontian..Raya ketiga baru turn balik ke umah mentua terchenta...umah mak aku n mentua dekat je dlm 15 mins drive..ktorang berkampung kat umah sana lak 3 ari..tp on off balik umah mak aku n beraya umah makcik pakcik dua2 side sbb dekat2 kan....Cuma yang x beshnya taun ni aku xde lgsg camera sbb camera cabuk yg x besh tu leh tertinggal kat opis lak...tu yg tumpang camera org..sudahnya gamba kat umah mak mentua aku lgsg xde taun ni..br perasan..lgpun aku anak banak je kat umah mentua aku tu..akak ipo balik kg laki dia..adik ipar lak xde sini...tu yg x happening nak bergambo plus xde camera kan...

Kami balik KL balik ari khamis mlm sbb sabtu en suami da nak balik labuan..jumaat tu rileks kat umah dgn g beraya umah kwn dia n kwn aku...Lps tu mcm biasa da, mcm x terasa raya je sbb en suami xde kat umah..tgu dia balik sini balik 1/10 nnt...

Gamba2 lak kat bawah ni nak gak tepek tapi sket je sbb gamba lain2 sume da ada kat FB adik badik n ipar duai aku..hahah..kat FB aku pun ada gak sket tp da sumer camera nya dr sumber yg sama, tu yg aku x upload byk sgt kat FB tu.. upload gamba anak2 aku jek yg byknya..

Ok, enjoice d picture...tak sah entry raya kalu xde gambo kan...




Anak da 3 susah nak amik gamba yg senonoh sket, ada je slack nya..



Ecececece....tp aku suka gambo ni...


susah tol nak soh tgk camera..

Si kecik ni kena tinggal umah je xde jalan mana2 sana sini raya sbb dia asik nangis takut x selesa lak kua masuk umah org beraya...



kakak..




Macam gigi nenek2...padahal dlm mulut ada coklat..




Macam pompuan kan?




0 comments: