CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, June 27, 2011

Mommy Sooo Proud Of You!!


Alhamdulillah syukur!

Last saturday, ada parents teachers day kat sekolah arissa. memula aku pun pelik gak sbb xde dgr ada exam takkan ada PTD lagi. tapi takpelah, dah dia soh dtg, dtg je lah.

Sampai2 mcm biasa, students derang x bg ikut parents masuk jumpa ticer. so arissa tgl memain kat bwh. aku naik atas kat class dia dgn ticer.

Yang wat aku terkejut, rupanya2 ada mid term exam. Ya Allah, aku punyelah terkejut sbb x sangka n mmg arissa xde belajar lgsg la prior the mid term. yg aku ingat cuma ada spelling je aritu ticer soh ingat. so masa wiken tu aku pun soh la dia baca spelling tu n memorised. tapi tau jek la minah tu kejenya asik nk tgk tv. smpla ahad tu barula dia nak duduk baca dgn aku n hafal. seb baik berjaya. tu pun aku paksa sambil2 tgk tv tu sambil dia hafal.

Rupanya, principal dia bgtau, derang sengaja xnk bgtau parents sbb xnak parents nnt akan push soh anak belajar. n derang purposedly nk tgk how the students punya performance. nak tgk tahap kefahaman budak2 ni dlm class mcm mana. Alhamdulillah, she did very well. spelling tu rupanya masuk gak dlm exam tu. patutlaaaa...

Tak sangka anak dara tu dpt 100% utk tiga2 papers. bahasa melayu, english n maths. syukur. as a mother, siapa yg x bangga dgn anak sendiri kan?if kita x puji, siapa lg nak puji anak sendiri ya tak? so lantakla, org nk ckp perasan ke apa, asalkan aku mmg bangga dgn budak tu wpun kadang tu perangai dia mengada yang amat.

Cikgu ckp kat sekolah dia ok sgt2. well behaved. n aku tny gak cane dia punya kefahaman, participations dlm class and etc. mmg aku admit aku byk tny that day sbb aku tgh nk enroll kan dia either kumon or enopi. so nak tau tahap kefahaman dia dulu especially in english n maths. But according to the teacher, she's very good in maths. In fact, masa exam aritu, dia yg habis dulu dlm class dia. Tu aku mcm x caya sbb kat umah nampak mcm main2. As for english pulak, she's also good. so cikgu dia ckp, y not aku try beamind english dulu rather than g kumon or enopi sbb sometimes takut budak konfius plus kena ada masa lain lak utk bwk dia g class mcm tu. if aku tgk nnt beamind english tu x ok, aku boleh stop. cikgu dia ckp lg, sbb dia tgk arissa ni cepat catch up. Aku ckp nnt aku diskas balik dgn husbnd aku mcm mana. Bila dah balik, aku kol en suami, dia ckp oklah try dulu beamind english tu lgpun sbb kat sekolah jek kan. aku lg suka sebenanya sbb penat gak if nak anta extra classes ni kena amik masa lain lak kadang tu on weekends.

Jadiknya starting today onwards dia akan start la beamind english tu. bukan apa utk dia punya extra kefahaman terhadap communications n grammar sume tu. alhamdulillah dia mmg ada byk improvement dlm english. dia da boleh buat ayat skang ni n da boleh bercakap dgn english wpun xdela bombastic sbb yelah mak bapak dia sendiri pun bukannya terer gile dlm english ni. so nak lah anak dpt ilmu yg betul.heheheh...

Bahasa aku x risau sbb dia da mmg tau baca. laju je. n duduk2 aku selalu main game eja2 dgn dia. bg perkataan soh dia eja. baca paper pun da lancar da, alhamdulillah. cikgu pun ckp bahasa melayu dia xde problem. yalah, kat umah pun byk ckp melayu kan. mana tak nya.

Overall, cikgu ckp she's very good. cuma perangai buruk dia, kalu pagi2 tu susah nak greet org. da lepas 15 - 30 mins baru enjin da panas, baru la ok. tu mmg payah tau dgn budak tu sbb dgn family pun sama. if org yg dia jarang jumpa, memula tu dia mmg mcm malu2, lps tu baru lah nak berbual. dgn kwn plak very helpful. dia yg tlg ajar kwn2 if mana2 kwn xtau or if dia da siap, kwn x siap, dia akan ajar kwn2. cuma exam je cikgu da pesan awal2 jgn bg kawan tgk kertas tu.heheheh...

Syukur. Mommy doa kan semua anak2 mommy terang hati dan berjaya. Semoga kekal sampailah sekolah rendah esok2!InsyaAllah...:)




0 comments: