CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, August 7, 2009

Skul ke???

It's a verrryyy last minute decision...
Mmg dari bln 5 dok sebey skul yg sesuai utk arissa..rasanya2 nak anta arissa skul sbb dia kat umah asik dok kacau n buli adik dia n makin lama makin notti..kalu boleh aku xnak la anak aku jd smp x terdisiplin lak..sume org yg nak terbaik utk anak masing2 kan...
so sebey punya sebey, xde satu skul pun yg boleh anta n amik dia g skul..sume teacher da full..
actually aku x prefer skul yg classroom method ni mcm SR, qdees n so forth utk umur dia skang ni..if umur da 5 yrs aku rs shud be ok kot..if awal sgt ni, aku takut dia cpt busan lak nnt nak sampai ke 6 taun preskul nih..

Bila da sebey2, ikutkan aku mmg nak enroll dia kat vital years sbb aku suka cara dia one-to-one..dia bukan classroom method..dia mmg ajar budak reading..tp sayangnya, xde transport..ticer da xleh anta sbb da anta budak2 lain..lgpun jauh sket kat bandar puteri sana..pastu yg kat putrajaya nya tadika yg adam anak mona g tu pun da full..
So, ikutkan next yr jek la, lgpun da soh mona book kan. tu senang sbb smp petang..

Tp bila pk2 kan n diskas dgn mr husband, arissa nak kena g skul gak bl da pindah umah baru sbb dia kat umah x disiplin...conteng umah sesuka ati smp umah skang ni da mcm apa da..pastu takutla hbs lak kang umah baru dia conteng sume dinding tu...hehehe...

Pastu td pagi da alang2 x kije, saje la g smart reader tu g tny2...sbb tu je pun skul yg plg dekat dgn umah...ticer tu pun explain la dgn detailnya, n arissa pun seems happy wif the skul, ticer n sempatla jumpe dgn kwn2 yg akan sekelas dgn dia..lps da diskas n fees sume2 tu..balik umah dulu kol mr husband tny2, dia ckp orait..since ahad ni aku da kena otstesen lg, if start isnin ni, bln 8 ni cuma byr fees half je sbb skul 2 weeks je lg, last week of august tu skul break...so pk2 balik, ok jek la..
petang tu trus g balik, jumpa principal dia byr fees sume n amik baju n beg...

Jadiknya, isnin start la arissa akan g sekolah...ticer dia dtg amik kat umah n anta balik kat umah..aku hope sgt arissa ok..if nangis2 pun, mintak2 xdela smp nak mintak balik sbb aku xde kat umah kan..aku tawakkal jek la...mintak2 anak mami ni ok ek..
Tp mr husband akan stenby la kalau2 arissa nangis2 ngamuk nak balik ke kan..ticer ckp, selagi leh handle, derang handle jek..sbb biasalah baru2 kan...
Insyaallah, semoga dipermudahkan allah ya...aminnn....


bag sekolah, mami saya da tuliskan nama saya...


Mami saya ckp saya nampak mcm budak da besauu la pakai unipom niih...


ni kan pose wajib saya kan......senget2..hehehe....

2 comments:

Akma M.Rudy a.k.a MrsSLuRp said...

wahh best le arissa...monday dah leh gi skul...hehehe slamat rumah kan mummy!..
kakak lyssa mama pun baru lps gi sattle reg fees sume..tp strt next yr le..;p
gi skul bebaik ye kakak arissa...;)

Mrs.Nury said...

goodla arissa dah go skol.Balqis pun tak g lg.Insyaallah next year kut baru nury nak send.Tapi betulla riniy.Budak ni kan makin dia duk umah makin notty.Samalah ngan balqis asyik duk kacau adik dia jer.Plus2 dia duk umah pun duk layan disney channel jer ofcoursel bosan & takde mende nak buat melainkan duk kacau adik dia