CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, November 8, 2010

3 Hari Cuti

Memandangkan it's consider a long weekend sbb jadi 3 hari kan..inilah antara xtvt saya pada minggu lepas :

Jumaat (Deepavali):

Saya tak keluar ke mana2 sebab hari ini adalah hari memasak sedunia dan hari makan sedunia..
Saya ajak geng makan saya che ah datang rumah sbb nak bg anak2 main sama2.....





Saya buat trifle pudding. my first try n alhamdulillah menjadi..mmg kompom pudding ni akan jd trademark pudding saya lps ni sbb sedappppp sgtttttt dan senanggg je buat dia...mmg x puas la, asik nak makan dan makan lagi jek...



Menu utama pulak adalah laksa johor..ada orang request soh masak laksa johor ni...so masak la..ni pun antara menu wajib saya kalu mood rajin masak dah datang..mmg sedap, ada orang tu makan sampai hari esoknya sebab sedap katanya...sedap ke??hehehehe....


Kan saya ckp mood rajin saya tengah datang jadiknya saya buatla choc cheese cake ni..ni pun 1st try sbb selama ni dok wat classic cheese cake je x penah lak try choc cheese ni..resepi amik dr hanieliza..sangat senang n simple.. yg penting sedapp....so lepas ni boleh la buat lagi...sbb saya suka makan cheese cake tp takut gemukkkkkk.....hahahahaha....



Nilah rupanya bila dah di potong...lps ni saya nak buat based bawah tu guna digestive biscuits je, mmg selalu guna digestive, cuma kali ni sy guna biskut marie sbb biskut tu je yg ada kat umah tu..tp x sedap la guna biskut marie x mcm digestive...takpe, next time cuba lagi...
Sabtu
Hari ni pulak adalah hari berjalan sedunia..kami keluar umah dr pkl 10 pagi smp la pkl 10 malam...hahahaha...12 jam tuh..ahaks...mana taknya, dr pandan ke kl ke damansara ke bukit jalil ke curve n ikea...fuhh penatnya kan....ahaks..


Aisy yang ganteng..hahahaha.........masa ni dia belum gunting rambut..


Tengah jalan2 dr curve nak ke ikea tu tetiba ternampak kedai gunting rambut yg express yg rm13 je untuk gunting tu.. kebetulan saya mmg nak gunting rambut sbb rambut skang ni asikla gugur da mcm br balik kemoterapi lak...mengerikan sungguh.. pastu masuk2 kedai nampak plak utk kids pun ada leh duduk atas kete ni..xyah g cheeky monkey cut da skang ni, da la murah je kedai ni...so apa lagi, trus soh cina tu potong rambut aisy..takut gak dia ni x dok diam sbb b4 dis penah bwk dia gunting dia x dok diam n nangis..





Tapi surprisingly dia diam je dengar apa cina soh wat...hahaha..tu yg kami tergelak besar bl tgk dia sbb muka dia stone jek...tgk je muka cina tu ckp soh dia wat apa2 pun dia ikut jek...hahaha..sebenanya saya sengaja nak bg rambut dia panjang sket sbb sayang rambut dia lurus sgt2..so biarla panjang sket baru nampak ganteng, tu yang trim je kot aritu sbb potong sket je cuma depan ratakan sket n belakang pun pendekkan sket je...hahahaha....
Ahad
Hari duduk rumah rileks2 sedunia sebabnya cuma bermalas2an dengan anak2 n melayan derang jek..x masak dr pagi smp la ke malam..makan apa yg ada je kat umah tu...lgpun jumaat da mkn byk, so ahad kenala diet..ahaks...poyooo...

Bila tengok saya baca paper dia pun sama gak amik paper trus baring mcm ni n baca..hahaha...mcm tau jek baca tu...mcm menteri la pagi2 kena baca paper dulu..hahaha..kiut kan?ada gaya tak?poyooo je aisy ni la..



Sempat lagi tu tgk kamera bila perasan saya amik gamba dia..pastu senyum..lps da amik gamba ni, dia trus g kat henpon saya nak tgk gamba dia balik,...hahahahaha...




Aisy dengan potongan rambut baru...tak nampak beza pun sebenanya cumanya rambut depan da x masuk mata lagi la..da pendek sket..:)
Itu sahaja cerita wiken saya baru2 ini...

0 comments: