CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, January 14, 2011

Bandung Jan 2011 - Cipedes Apartment

Entry jalan kali ni malas nak letak gamba2 kami di bandung sbb tempat yg sama mcm taun2 lps kami pegi n aku saje je nak cite psl apt yg kami duduk utk panduan kwn2 yg nak g bandung..

Sepanjang di bandung kali ni, kami duduk di Cipedes Apartment, Jalan Cipedes. Apt ni adik aku yg cari thru mana aku pun x sure, dia gugel je kot..kami perlukan apt sbb kami kan ramai. kali ni amik 2 unit, 1 unit yg 3 bedroom and 1 unit lg 2 bedroom. Pada aku apt ni berbaloi sgt2 sbb ruang dia pun besar n luas dgn harga yang sangat berpatutan..utk 3 bedroom cuma RP650,000 1 mlm je, bersamaan dgn rm226. kalu utk yg 2 bedroom plak harga dia dalam RP450,000 kot bersamaan rm157. murahkan?

Jalan Cipedes ni dekat dgn Rumah Mode, shopping kompleks baru PARIS VAN JAVA dan outlet baru yg belakang airport BALI HEAVEN. Cuma nak masuk ke apt ni jalan dia agak sempit n ke dalam sikitla sebab dia kwsn rumah2 orang. Apt ni aku xtau sape owner tp dia ala2 service apt la..Dalam apt ni, dia akan sediakan 2 bungkus roti setiap pagi siap dgn jem n kopi, teh sume. plus kita boleh masak sbb ada dapur n peralatan memasak. Kami pun masak gak la megi, nasi, sardin..hehehe...

Tempat ini xde ekon cuma ada kipas je tp kami x guna lgsg kipas tu sbb sejuk.. kwsn ni mmg sejuk..Oh ya, apt ni gak ada swimming pool. so oklah kan..



Dining area...

Living room



Dapur



masterbedroom




2nd room




3rd room





2nd toilet. yg 1st toilet lupa nak snap. kat 1st toilet ada bath tub, so arissa sukala berendam dlm tu.. yg penting toilet adalah BERSIH..itu kriteria utama aku kalu nak cr hotel..




pandangan dari luar, balcony apt ni,. aku punya kat ground floor, so dpn tu dinding..
Jadi kepada sape2 yg nak g bandung, boleh la try dok apt ni kalu apt area tgh town sume da penuh or nakkan apt yg luas..




3 comments:

Anonymous said...

ada number contact x? byk eh unit yg ada kt sana? g rumah mode jln kaki je ke?

Emma said...

salam,

nak mintak fon no Pak Dudi tue bleh? tq..

riniy said...

emma,
ni no fon pak dudi tu : +622293856969