CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, June 8, 2009

Musim Demam Kot

Skang ni musim demam kot..
Jumaat lps, dlm pkl 9 pm, bdn arissa da start rs panas sket2 tp aku ingat sket2 jek, so bg dia makan ubat demam..
Tp tgh2 mlm tu, dlm pkl 1, aku rs bdn dia panas sgt2..more than 40..so aku tuam dgn towel sejuk 1 bdn dia..lps tu dia siap menggigil2 n dia ckp dgn aku, dia sejuk sgt, pastu 2 kali muntah..siann aku tgk dia. sbb dia da lama x demam mcm tu..aku ingat, last yg dia demam teruk mcm tu, adalah setaun lps..tp lps2 tu ada lah demam selsema biasa cuma x sepanas tu..1 mlm aku x tido dok jaga dia takut bdn dia makin panas lg, aku masukkan ubat montot..lps tu alhamdulillah ada kurang sket..dengan batuk n selsema nye..dia pun xleh tido, mata dia kuyu jek, bibir merah..agaknye dia pening kepala kot tu yg xleh tido...kejap2 menggigil bdn dia..

Bangun pagi tu, trus bwk dia g klinik, masa tu bdn dia da kurang panas,bl g dr., suhu dia cuma 38++ je, tp lps balik klinik tu, bdn dia panas balik mcm mlm tdnya, aku masuk ubat montot lg...sbb terlalu panas..seb baik dia dr bb, jenis kalu demam, x merengek, cume dia diam jek, x byk ckp mcm selalu..
lps da makan ubat sume, soh dia tido..seb baik si adik x berjangkit..risau gak aku kalu2 aisy pun kena demam sbb siann kecit lg..

Alhamdulillah, pagi td, masa aku nak g kije, aku tgk bdn dia da x panas lg cuma tinggal batuk je..seb baik, kalu x, sure aku kena cuti sbb nak kena jaga dia drpd dia dekat2 dgn adik, takut kang adik lak berjangkit..n dia pun da becok mcm biasa..hehehe...

0 comments: