CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, May 11, 2010

Maid.Less

Bukan maid in manhattan...tp maidless...
Sebabnya bibik yang baru ni pun ktorang da anta balik khamis lps..
Elok2 je dapat bagji utk 1st month, mcm2 yg dia ckp..
Memula xnak ikut balik johor sempena adik aku nak kawen ni, pastu ckp lain lak..
Pastu ckp nak balik bulan dpn..
Pastu tny balik, if dia nak kije dgn aku utk setaun, bln 7 smp lps raya dia nak mintak cuti balik indon...
Bila aku ckp dgn dia, aku nak banak bln 7, xkan dia xde, sape nak jaga anak aku nnt?
Dia ckp, dia nak balik kejap je lps tu balik sini balik, yg penting aku watkan permit dia..
Helllooooo....if aku da watkan permit ko sume xkan senang2 ko nak cuti baru 2-3 bulan kije..kalu dibuatnya ko x balik sini balik, kan da rugi duit aku mahal2 watkan ko permit?
Pastu mcm2 dia ckp...Dia ckp dia x suka aku cakap2 soh wat kije itu ini, dia da tau nak wat apa kije...
Padahal, biasalah if maid baru kije dgn kita, for surela kita akan terangkan apa perlu buat, bila perlu buat kan, ha...tu dia x terima, pada dia, everytime aku ckp apa kena buat tu, mcm aku komplen dia x wat..dia yg salah paham apa aku ckp, dia lak yg nak x puas ati sendiri..
Pastu ckp kije kat umah aku ni, gaji plg sikit dia dapat, tp kije paling teruk...
Aku pun sakit hati la dgr dia leh ckp mcm tu....gaji pd aku stended dgn gaji maid lain 500 sebulan..pastu kije teruk apa pun aku xtau sbb bila aku ada kat umah, sume hal aisy aku yg uruskan, tidokan, kasi makan, layan aisy sume aku...dia mmg lps tgn bab aisy bl aku ada umah, x mcm bibik lama dulu, hal aisy sume bibik yg uruskan, aku just tlg sikit2 je..arissa lagi la mandi sendiri pun dia biarkan, pakai baju sendiri terkial2 anak dara tu nak pakai baju, spender sume tu, syampu ke x syampu bukan dia pedulik...
lg byk cekadak....
Bila aku cite dgn laki aku, laki aku terus soh anta dia balik...biarla dia nak balik kan...lgpun biar dia cr tempat yg gaji banyak n kije ringan...laki aku mmg da sakit ati sbb dia suka menjawab, sepatah kite ckp, 10 patah dia jawab...tambah plak sesuka ati dia potong rambut aisy tu lg wat laki aku geram sbb ktorang sendiri sayang nak potong..pastu dgn muka x bersalahnya ckp dgn ktorang dia da rosakkan rambut aisy....lagila dgn mcm2 yg dia ckp ni, tu yg terus anta balik...

Skang ni, aku da xde maid....start smlm anta aisy n arissa umah bb sitter lama arissa dulu...arissa pun terpaksa x sekolah sbb kena temankan adik dia...aisy lgsg xnak dgn ibu dia tu...mkn minum n susu pun sume nak thru tangan kakak dia...xnak direct dr ibu dia...yg siannya arissa la, bape lama x dpt g sekolah..mmgla dia kecik lg br 4 taun x g sekolah x kisah, tp aku sian kat dia x dpt jumpa kwn2 dia n takut dia tertinggal lak apa yg dia belajar kat sekolah..

Dala baru balik dr johor, mana nak punggah baju dr beg lagi, basuh baju kotor yg berlambak tu lagi...baju2 dr beg belum hbs punggah susun balik..semalam basuh baju laki bini je da 2 round, sidai, kemas umah sket, sapu2 sbb da berhabuk, wat kije umah, siapkan brg budak2, gosok baju kije.. dan lagi dan lagi...dr smp je umah pkl 6 tu non-stop smp ke malam....rasa penat gile..seb baik en suami tidokan aisy....

Arini, nak angkat baju, lipat baju, kemas baju dlm beg tu susun balik...Masak mmg kompom x sempat masak la jwbnya...asik kena beli jek la...dala bwk perut yg beso ni..kalu x peknen aku rasa xdela sepenat ni kot...pinggang aku sakit yg amatss.....
Huhuhuhu....smp bila la nak dpt maid baru ni....kwn2, kalu ada lubang2 mana2 maid indon yg nak kije ke, tlgggg la bgtau saya ya.....

2 comments:

DiZi said...

dasar maid pemalas la tu.....dulu i lagi la...dah la pecahkan reta benda orang sesuka hati...pastu takmo ngaku...memang dorang ni kuat menjawap...yg paling best alasan dia nak berenti keje ialah dia cakap anak i yang baru SEBULAN lahir tu nakal...ko nak berenti ko berenti je la jgn la nk buat alasan mcm2...

eh tetiba i pulak buat luahan perasaan kat sini..hihihi...


pape pun sabar k..ada bagusnya dia nak blah awal...kalau tak, lagi hancur anak u dibuatnya...

riniy said...

tula psl...anak i yg sulung tu pun penah ngadu ckp bibik cubit dia n cengkam lengan dia...tp bl tny bibik, dia ckp xde pun...