CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, May 24, 2010

Mengidam

Penah x korang mengidam masa peknen?
Mengidam yg biasa2 ke yg luar biasa?
Aku lak..ada pengalaman mengidam yg berbeza2 each time peknen..

Masa peknen sulung, aku start dgn mengidam yg biasa2 mcm tetiba tekak terasa nak steak la, chicken chop la..yg senang nak dapat la..
Tp ada sekali tu aku terasa2 kat tekak nak mkn gulai tempoyak tp nak gulai tempoyak yg mak angkat husband aku buat sbb aku penah g umah dia, dia masakkan gulai tu..Masalahnya umah dia kat temerloh hokeh....bukan kat kl..tp bila da berhari2 aku asik terasa2 kat tekak selagi x dpt..org2 yg penah ngidam taula cane perasaan dia sbb xleh nak describe la...bukan ngada2 tp selagi x dpt, selagi tu terbayang2..masa tu br aku tau apa maksud mengidam..huhuh..

En suami pun kol mak angkat dia tu, dia pun ckp okeh, dia leh masakkan..so wiken tu gak kami berdua g mkn kat sana..tp bl da smp sana, makan...tgh2 mkn tetiba aku rasa xleh masuk langsung kat tekak...so trus stop..ada lah dlm 3-4 suap jek....taktau nape....en suami mcm pelik tgk aku sbb dia ckp aku punyela ari2 dok ckp kat dia nak makan tetiba da mkn, br makan da stop..aku x dpt nak jwb soklan dia sbb aku pun tatau.

Lps tu ada sehari tu aku terasa nak mkn durian...then aku ajak en suami round cr kedai durian..kami pun p la smp area seri rampai sana sbb sana ada byk gerai durian tepi jalan yg leh duduk mkn..aku pun bl nampak tu mcm da x tertahan2...terus mkn durian x ingat dunia...bygkan aku leh mkn smp 2 biji durian aku sorang....hahahaha...mmg melantak...
Balik umah sakit perut sangat2...aku cuak kol mak aku n kol mak mentua aku..mak aku marah sbb dia ckp panas xleh mkn byk2...yg mak mentua lak siap ckp kat aku yg ada kwn dia dulu mkn durian pastu gugur...masa aku tu da cuak sgt2 takut apa2 jadik....tawakkal jek la..tp esoknya ok balik...agaknye mkn byk sgt ko tu yg sakit perut....seb baik xde apa...

Masa peknen anak no 2 lak, aku xde ngidam apa2 yg pelik mcm anak 1st, yg terasa nak makan sume yg ada kat kl ni n senang nak cari...husband aku pelik gak sbb aku xde nak makan apa2 pun...just makan mcm biasa....agaknye tu kua pun bb boy kot...

Skang ni plak peknen anak no 3 ni, aku lgsg xde mengidam yg pelik2 lg..cuma kadang2 aku terasa nk mkn mcm yong tau foo, biskut letak butter dgn kaya...n baru2 ni aku terasa nak mkn chicken chop yg kat fud kot alamanda tu sbb aritu aku ada tgk kwn aku mkn..ntah hapa2...n yg pasti mknn yg aku dulu suka gile mcm nasi ayam penyet yg kalu boleh ari2 makan pun xpe...time peknen ni dgr nama pun buat aku mcm xleh telan...xtau nape...nasi pun aku x bape nak mkn sgt time peknen ni...

Yang aku pelik, kali ni aku mkn x byk, just mkn bfst, lunch n dinner je..xde mkn pun in between tu smp laki aku pun pelik tgk aku x mkn byk tp berat bdn tetap naik mcm hapa....huhuhuh.....smp dr soh aku kurangkan makan sbb takut bb beso sgt kalu mkn byk..aku pun xtau nak jwb apa bl dr ckp mcm tu sbb aku mmg x bape melantak..sekali sekala je mkn byk, tu pun bfst xde heavy2 da, just kuih or french toast je sbb xmo gemuk tp tetap gemsss....helppppp......

Tu jek la pengalaman aku mengidam sepanjang peknen..harap2 lps ni x peknen lagi la ek....huhuhuhu.....

0 comments: