CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, February 19, 2013

Aisy's 4th Birthday

Diam tak diam kejap je bam bam boy mommy  ni dah 4 taun. Aisy genap 4 tahun on the 4th of Feb lepas.

Dah besar dah dia. Tp manjanya mengalahkan adik dia.

Sepatutnya taun ni turn aisy utk ada bday party. Sebab mmg aku plan buat party anak once in every 2 yrs. Taun lps cuma buat utk kakak n adik je so patut taun ni wat utk Aisy. Tp tak di sangka2 maid pulak buat hal, so bajet dah lari ke bajet utk ambik maid baru. Paham2 jekla bajet utk bday party anak pun byk gak n bajet utk ambik maid baru laaaagiii byk. Sorry ya Aisy, no party again for u this yr. Kita tiup lilin jek la eh.
Janji aisy dapat kek idaman aisy tu wpun last minute sangat2.

Cite psl kek tu, punya lah aku ni busy sgt sejak xd maid ni, dgn terkejar2 urus anak2 n kerja n keja umah. sampai la aku tlupa langsung psl bday aisy dah nak smp. Masa 3/2 tu pkl 8 mlm br aku teringat yg esoknya bday aisy. Mana aku nak cari kedai kek mlm2 tu n mana sempat nak order dr Lin OC pun. Even mana2 cake maker pun mmg x sempat la punya sbb esoknya tu keje. of coursela patutnya kena amik mlm tu dah if nk order. Mula lah menggelabah. Bila tny aisy, dia asik ckp dia nak cake ben10. Adusss, mana aku nak carik nih.

Masa tu trus teringat kat akak yg Mona penah order tu, aku pun mintak no fon akak tu, Mona ckp try la tp sure x dpt punya sbb dah last minute sgt. Aku pun dgn berdebornya call akak tu. Sekali tu bila tny akak tu ckp, ok boleh. Aisy n Arissa plak suka sgt kek red velvet. Masing2 makan kek anti lin OC x cukup2.So aku pun orderla kek RV. Akak tu tny utk apa, aku ckp utk bday anak. Pastu dia tny, xnak deco apa2 ke? Dlm hati aku, akak ni sempat ke nak buat sume tu kan da last minute sgt sbb esok paginya dah nak deliver. Pastu akak tu ckp, dia try la tp x janji. Bila aku ckp anak aku suka Ben10 n nak sgt kek Ben10 cuma aku tau x sempat punya. Akak tu ckp "alaa kesiannya. Takpela akak cuba buat ya, if sempat akak buat, if x sempat sorry la eh". Aku pun tak kisah la janji ada kek drpd xd langsung, rasa bersalah plak nanti pd anak sendiri.

Pastu esok paginya akak tu anto ke opis aku, ms ambik tu, tgk2 sempat plak akak tu buat kek Ben10. Rasa syukur sgt. Cuma deco mmg x kemas x mcm Lin OC, tp jadikla, apa boleh expect, dah nama pun last minute sgt2 kan. Untung ada org nk buat drpd takde. So dapatla aisy kek Ben10. Aku pun rasa lega sangat. Alhamdulillah. Allah permudahkan urusan. Tq Allah!




Aisy dengan happynya bila tgk ada kek Ben10. Muka tu sgt2 excited. Aku x dpt bayangkan if dia x dpt kek tu, sure dia sedih.



Ni bday siapa ni? Bday abang tp adik yg sibuk nk tiup lilin. Bila tak bagi, melalak bagai nak rak.



Happy birthday Anakku!



Semoga Aisy membesar menjadi anak yg soleh dan bijak. Jangan membesar bagai johan ye nak! Ngeri mak awak ni.



Berebut berdua nak potong kek. Si adik tak faham bahasa bila kita ckp tu bday abang bukan dia. Tetap nak menang.



Wajah-wajah  kesayangan saya. Lambang kebahagiaanku!




0 comments: