CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, February 5, 2013

Nursery

Hari ini dalam sejarah.
1st time sejak lahir Aisy n Arash duduk nursery. We have no choice.
Mmg kena anta nursery sbb xd sape nak jaga selagi x dapat maid baru.
Aisy n Arash taknak duduk umah babysitter.
Aku n hubby dah diskas, nak anta sekolah je. Tapi mostly sekolah yg ada daycare sekali taknak amik budak umur 3 taun. Kami plak taknak pisahkan abang n adik sbb baru 1st time nak try duduk dgn org pastu xd salah sorang plak tu so takut derang melalak je xnk pegi. Sudahnya anta nursery je. Aisy x dapatla sekolah dulu. Kena tunggu adik dah ok sikit barula dia boleh start sekolah.

Kalau ikutkan sebenanya mmg nak anta aisy sekolah start bln 2 ni. Tp bila bibik dah buat hal, x jd la nk anta dia sekolah sbb nnt adik dia tgl sorang kat kat nursery if aisy sekolah kt tmpt lain.

Lepas dah survey2 mana nursery yang ok, aku pun decided anta ke Tadika Idealis punya Daycare. Tadika Idealis ni ada byk branch kat puchong area. Aku pun dah survey ke taska tu, nampak luar dalam bersih n kemas je. Kwsn luar pun nampak terjaga compare to taska lain2 kat area umah aku tu. Tadika pun colorful nampak ceria je jadiknya budak2 tu pun suka lah.

Dari last weekend lg kitorang kat umah dah psiko aisy soh duduk taska. Dok bgtau dia yg taska tu best, ada play ground, ada ramai kawan, ada cikgu yg baik2. Dia pun nak lah bila dgr sume benda tu. So td pg aku anta la ke taska tu. Bila smp je, dia suka tgk taska yg colorful. Adik plak bila nampak je ada playgorund trus jerit kat abg, "Abang, tengok tu ada taman bang".

Pastu masukla ke dalam taska. Tgk ada budak2 yg tgh disiapkan oleh cikgu2 situ br lepas mandi. Ada yg tgh mandi. Ada yg tgh main lego n ada yang tido. Aku pun duduk kat meja utk settle kan fees yg kena byr. Aku sohla adik g main. Yang adik ok je trus g kat budak2 yg tgh main lego tu n join main sekali. Yang si Aisy ni dok melekat kat tepi aku. Lps tu aku tgk dia dah gosok2 mata dia. Lps tu x lama tu trus nangis. Kuat plak tu. Aku ckp jgnla nangis. Dia makin kuat menangis smp terbatuk2. Si adik xd benda pun rilek jek dok main dgn kwn2.

Lps aku dah settle byr sume, aku pun nak g keje. Cikgu ckp biar je puan, nanti senyap la tu. Biasalah budak2 yg x penah duduk taska ni mmg akan menangis sbb da biasa duduk umah sendiri.
Lps tu makin kuat dia nangis, siap terbaring dpn pintu tolak2 kaki meraung. Yang adik bila tgk abang nangis, dia pun datang dekat ingatkan abang nak tinggalkn dia ikut aku. Tp aku suruh adik g main sbb abang x ikut aku. Adik pun g main balik. Yang si abang ni trus melalak. Sampai 3 cikgu tolong tarik dia drpd trus peluk kaki aku. Aku dah mula la sedih bila tgk anak menangis mcm tu sbb kesian sgt dgn dia.

Bila dia tgk agaknya da xleh nak lepas sbb dah cikgu2 tu pegang dia trus dlm menangis tu dia menjerit " Nak babai mami...!!!" " Nak salammm mami..!!" Sambail nangis teresak2 mcm orang kena bantai. Lps tu aku salam dia. Dia pun lambai tangan kat aku. Aku terus kua cepat2 sambil dalam hati punyala sebak, tuhan aja yg tau. Mana tak sebak sbb anak dah meraung mcm tu. Aisy  tu dah la manja yang amat. Si adik tetap tak nangis. Good boy Arash. Dia mmg nampak independent drpd abang dia. Seb baik arash tak nangis, if dua2 nangis, lagi haru biru dibuatnya.

Tadi call taska tny, cikgu ckp dia x mkn mknn kat taska, dia makan biskut chipsmore yang aku bekalkan. Lps tu masa tu tgh belajar. Cikgu ckp dia ok lah tak nangis. Petang kang time ambik dia nk tny cikgu, cane dia kat taska sepanjang hari ni.

Dugaan sungguhlah psl maid ni. Baru nak rasa lega sbb maid si ani tu dah keje bagus dah, buat hal pulak tak nak balik sini. Mmg kuang ajor betul si ani tu. Menyusahkan hidup aku anak banak. Tensen.





0 comments: