CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, June 19, 2013

Kelas Buat Kek

Tetiba terasa2 mcm nak pegi kelas buat kek lak bila tgk gamba2 kek kat kitchenguardian.
Mcm menarik2 plak gamba2 dia. Teknik gambau ke ek.

Padahal dah lama dah kwn2 terdekat bergelumang dengan kek. Kwn aku drpd x pandai wat kek, skang ni dah jd cake maker berjaya dah, dah ramai customer dah n dah dikenali dgn OC nya.

Tapi bila tgk gamba kelas buat kek yg byk kt blog kitchenguardian tu wat aku mcm nak pegi belajar, so that kek yg simple2 aku dah pandai buat sendiri. Ni aku cuma pandai wat guna choc ganache nyatopping jek. If guna buttercream or fondant ke mmg haghammm x reti. At least bila pegi kelas, tau lah basic2 tu, jadikla nak buat kek last2 minit ke kan yg simple2. Untuk pengetahuan sendiri jek.

Nak gugel lah nnt mana2 kelas yang reasonable n kek mmg sedap. OC taknak buat kelas ke??? Hahahah...





1 comments:

mamadnd said...

KG tu sifu/idola aku..dia start dr google aje dan try2 byk2 resepi on9..tayahlah g kelas...amik je resepi dr dia...tak pun try tgk aziekitchen/masammanis/