CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, July 11, 2013

Berbuka Puasa Day 1



Masuk je bulan poser mulalah sume skill memasak kua n bersemangat nak try resepi2. Hot hot chicken shit kata org. Hahaha..

Aku mmg sedia maklum bila buka poser x suka makan nasi. Lagipun time ni jekla boleh diet. Since en suami pun xd kt umah. Bolehla masak simple2 je utk diri sendiri n anak dara. Tetiba ptg tu terasa nk masak roti jala. Kol yati soh kuakan ayam bgtau aku nk masak kari. Utk makan dgn roti jala.




Balik umah sampai nk dekat pkl 6, lps solat asar, trus ke dapur. Buat kari ayam dulu. Lps buat kari ayam, rasa mcm simple sgtla plak, so aku goreng mee kuning plak. Buat yg ala2 x pedas sbb takut nanti arissa sakit perut plak.




Sementara tgh masak mi goreng dlm kuali, buat adunan roti jala dulu n letak tepi. Bila mi goreng dah siap, barulah  mula menebar roti jala. Menebarlah sangatt! Padahal cuma guna acuan botol yg beli kat daiso tu jek. Aku x bape pandai pakai tu sbb kejap2 salah satu lubang tu x kua tepung nya. Agaknya mcm pekat kot lps dah kena blender tu. Tapi takpelah, janji menjadi.


Inilah rupanya roti jala dlm pan.


Pukul 7 setel masak semua, sementara nak tunggu berbuka tu, aku sempat relax baring2 jap. Penat gak. Tak lapar tapi haus. Sambil2 melayan anak2 bujang berborak sambil baring. Fuh, lega...

Sementara tu, call en suami tny dia makan apa, kotlah kat hotel makan x sedap. Rupanya dia mkn lg sedap, siap berseafood tepi laut sambil layan sunset lagi. Udang masak telur masin lah, bla bla. Kecur aku.. Pastu send gamba kat aku. Chaissss...





0 comments: