CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, July 10, 2013

Syukur Alhamdulillah




Hanya syukur yg aku ucapkan dalam hati bila tengok result arissa. Semalam ada hari perjumpaan ambik report card kat sekolah agama arissa. Berdebor gak nak amik, bukan berdebar nk tgk result dia tp berdebor nak dgr komen cikgu psl personaliti dia kat sekolah. Dia ok ke, baik ke, nakal ke, mcm2 lah dlm otak ni. Biasalah mak2 ni risau terlebih.



En suami mula2 nak ikut tapi last minute dia ada meeting so dia xleh nak balik utk ikut g sekolah. Tak kisahla wpun aku agak frust gak sbb ni 1st time amik report card anak n kalau boleh nak lah arissa tau yg both parents ni ambik berat psl dia, dia kan manja. Tapi takpelah, dah keje nak buat cane kan. Ikutkan dia pun tak puas hati Dada x dtg sekolah tp aku explain balik kat dia yg Dada tu busy, dia diam lah.

Masa jumpa cikgu, cikgu pun explain la perangai arissa dlm kelas. Alhamdulillah, cikgu ckp dia mmg takde masalah dlm kelas. Mmg focus apa yg cikgu ajar. Nak2 if subject tu dia minat, dia akan tumpu betul2. Bagus. Syabbas beteh. Lega dengar. Tapi cikgu ada ckp dia agak garang. Hahah.. Aku tergelak dgr. Tp cikgu ckp masa kes dia asik kena buli awal2 dulu, mmg cikgu yg soh dia jd garang. Dia penolong ketua kelas, if ada budak2 laki yg x dgr ckp dia, mmg dia jeritkan. Hehehe..

So far, dia dpt no 2 dalam kelas. Masa test bulan 3 aritu dia dpt no1, kali  ni no 2. Tak kisahlah, wpun menurun sket tp aku ckp kat dia, tak kisah lah as long as try target every time exam cuma nak dpt no 1, 2 or 3 je. Aku bukan apa, saja ckp gitu sbb nak bg dia buat betul2. If dia ada target, sure dia akan belajar betul2. Dia yg frust bila x dpt no 1 lagi, aku ckp takpe, next time cuba lagi. No 2 ni da bagus dah ni. Mommy  bangga dgn arissa. Bila ckp gitu, trus muka dia senyum meleret. Bukan susah nk pujuk budak kecik ni. Hehehe..

Tapi cikgu sendiri ckp, masa cikgu kira markah, cikgu yg frust bila tgk arissa x dpt no 1. Apakahhh?? Motipp?? Cikgu ada ckp lagi, arissa ni nampak tabah, boleh hidup sorang2. Arissa sll ckp Dada n Mummy selalu outstation kat cikgu. Cikgu tny xpe ke if mak ayah awak xd kat rumah. Dia jwb, takpe, saya dah biasa. Saya boleh buat kerja sendiri. Bagussss. Alhamdulillah, mcm tu lah anak mummy, independant.

Tapi kenapa bl kat rumah depan mummy, tak  mcm tu pun?? segalanya nak soh mummy buatkan. Buat homework nak suruh ngadap, kemas bag sekolah pun nk suruh mengadap. Tapi skarang ni mmumy dah paksa arissa buat semua sendiri, belajar berdikari. So far so good.

Mummy doakan Arissa n anak2 yg lain semua dianugerahkan otak yang cerdik, terang hati dan mudah menerima pelajaran. Mummy loves you!






0 comments: