CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, October 8, 2008

Eid Mubarak

Kami sekeluarga nak mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri..Maaf Zahir Batin pada semua kengkawan dan sape2 yg mengenali kami...
Sempena hari baik bulan baik ni, ramai yg terkejut tgk perubahan aku..yup, aku da mula bertudung since raya pertama...femili aku pun ramai yg terkejut x sangka aku pakai tudung...cett....yela, maklumla, every yr rambut bertukar kaler..muahahahha....
Citer psl keinginan nak pakai tudung ni, sebenanya da mula 3 bln lps, tetiba jek aku rasa mcm nak pakai tudung, tp bila ckp dgn laki aku, dia memula ingat aku main2 n ingat aku ni mengidam ke apa ke...aparaaa...tp alhamdulillah, aku rasa, da sampai seru kot..allah da bg hidayah kat aku...n alhamdulillah, niat aku dipermudahkan...aku pun mula la mengumpul tudung sebelum btol2 stat pakai officially on d 1st day of raya...so far so good...org yg paling hepi sekali adalah bapak aku sbb dia mmg teringin sgt nak tgk aku bertudung ever since aku sekolah dulu...tp x pakai2..sampai raya baru ni, dia bg aku duit raya khas, katanya sbb aku pakai tudung...wkakaka...aku bg dia duit raya, dia pun bagi aku duit raya gak...luv u la!!
Theme color taun ni kaler peach kononnya...tp baju arissa tu kes beli da siap jek kat angsana, so adalah kaler peach oren sket2 pun jadik la...baju yg ditempah khas utk cik kak tu x muat...hihihihi...
xtvt kami di hari raya full..penat sgt badan aku rasanya...agenda utama :
1st raya :
- malam raya kat umah mak aku lak taun ni after 3 yrs kat umah mak mentua..lps semayang, makan2, g umah mak mentua...
- dlm pkl 3 gerak balik kg bapak aku kat pontian..tido sana 1 mlm...
- jalan2 beraya kat kg pontian..
2nd raya :
- dlm pkl 11am, gerak balik jb balik..kemas2 beg apa2 yg patut..
- dlm pkl 4pm, gerak ke melaka lak, kg mak aku..
- smp melaka, jalan beraya umah sedara mara...tido sana..
3rd raya :
- jalan2 beraya kat melaka...
- tido sana lg 1 mlm...
4th raya :
- dlm pkl 10am, gerak balik jb..
- smp jb, terus ke umah pakcik aku, mkn tghri...
- petang, lps asar, stat ke umah mak mentua utk bwk dia beraya umah adik beradik dia lak..
- jalan beraya sampaila ke malam...
- tido umah mak mentua..
5th raya :
- jalan beraya umah makcik aku..
- balik umah mak aku jap sbb lyein sefemili nak dtg...
- sambung beraya jap dgn mak mentua...
- balik umah mak aku balik sbb umah mak aku sume org dtg. mak aku wat makan2..
- smp ke malam, umah mak aku penuh dgn tetamu, adik beradik, jiran2 n kwn2...
- tido umah mak aku..
6th raya :
- bangun pagi, rileks2 jap, gerak balik kl...
- mula la episod bosan bila da balik kl ni.....tsk..tsk...

Kami 3 beranak...

mami n arissa...

arissa muka monyok..

femili aku bersama ipar2 yg pompuan jek..miss sorang akak ipar aku belum sampai lagi kat kg masa ni..

Keluarga besar aku...sume complete dgn anak, menantu n cucu....

Raya kedua kat umah atok aku kat kg...


Gamba ramai2 lagi...

Mami n arissa kat kg mak aku kat melaka....

1 comments:

mikamusz said...

Hi riniy, selamat hari raya.. maaf zahir dan batin, makin manis plak tgk ko bertudung.. Alhamdulillah..

aik, apsal theme kita sama yek kali ni, aku pun peach gak.. pasal kita satu bintang kot yek.. muahaha... kebetulan.. nanti datang rumah