CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, December 16, 2008

Nyanyian Tengah Malam

Tgh malam td dlm pkl 4.30, cik kak tembam tu bangun mintak susu...lps tu dia leh xnak tido lak..lps je hbs minum susu, tetiba dia kejut aku, dia ckp "mami, jom kita main kat bilik (bilik menan dia) nak tak?"..aku pun ckp la, "malam ni, gelap, kena tido"
pastu dia ckp "mami, nak bibik"...aku tau dah kalu dia nak bibik tu maknenya dia nak ajak bibik lak layan dia main la tu...
aku ckp balik "bibik sleep, arissa pun sleep la...ngantuk x?"
dia bls "baby x ngantuk. jomla mami, da terang sikit dah tu" (sbb dia tgk kat luar tingkap mcm cerah sket, padahal kan tu cahaya lampu jalan)
aku pun x bg..pastu aku tny dia, nak wat apa..dia ckp nak nyanyi...
aku pun ckp, "arissa nyanyi la, nak x?"
dia tny, "nak nyanyi lagu apa?" (cewah, siap tny aku nak soh nyanyi lagu apa,mentang2la byk lagu dah tau skang ni)
pastu aku soh dia nyanyi lagu cicak.(lagu tu lagu rakyat indon, bibik yg ajar, skang ni dia da byk tau lagu indon, tp kelakar dia nyanyi)
dia pun nyanyi.."cicak, cicak, merayap...datang seekor nyamuk, hepp, lalu ditangkap"..
pastu dia tny lg, " lagi, nak lagu apa?"
aku soh lagu belon, dia xmo..pastu dia ckp nak nyanyi lagu cerita tentang masa lalu (lagu aizat)
dia pun nyanyila lagu tuh..siap korus tu dia jerit2 lg..wakakka..
dala nyanyi sambil baring..aku ni dala mata ngantuk, tp sbb anak punya psl, layankan jek la...
lps tu, aku soh dia sleep..dia xmo kejam mata..bila aku ckp je ada lizard kat atas bumbung tu, nnt lizard tu jatuh kat mata arissa, terus dia kejam mata..aku tepuk2, x lama tu sleep...heheeh...
apala arissa ni, tetiba lak bangun tengah2 malam, nak nyanyi...wakakaka...

0 comments: