CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, December 2, 2008

Wedding

Last wiken, balik kg mak aku kat melaka coz kezen aku kawen, yana. yana ni baya adik aku yg nak kawen next yr..yana ni anak sulung pd pak man aku (adik mak aku no 3)..anak sulung yg kawen kan, so parents dia xde experience lg..tu yg byk mak aku yg uruskan..mak aku pun akak yg sulung, so mak aku la yg byk memainkan peranan...mak aku gak la yg watkan hantaran kepada pihak lelaki..kali ni mak aku wat sorang2, aku x tolong sbb mak aku wat hantaran tu kat umah dia kat jb n separuh lg dia wat kat melaka...mak aku sponsor sbb tu anak sedara dia yg 1st kawen...hehehe...
masa ni ktorang baru jek smp..tgh nak nikah masa ni..pantin laki tgh bergetar tgn salam tok kadi kat luar...
pantin da selamat nikah n da jugak selamat upacara batal air semayang sume..ni ktorang bergambar kat luar lps makan...sila abaikan muka aku yg da gemuk tahap gaban itu ya..mmg da xleh wat apa, naik tang pipi dulu, tu yg jd mcm belon tu pipi aku...

malam berinai, ada bunga api..tradisi kat melaka...mlm berinai, pantin pakai sanggul lintang, pun pakaian tradisi org melaka...aku tgk kepala si yana ni mcm da senget jek..punyala berat sanggul lintang tu...seb baik aku kawen kat johor, mak aku xde soh aku pakai gak sanggul lintang tu..yela, mak aku kan org melaka..hehehe...

malam berinai,kami 3 beradik pompuan...ija, aku, pipa. kali ni wedding aku xde amik gamba sgt sbb bz menolong...jd org kuat kat meja makan pantin n bz tlg wat bunga pahar dll..

arissa kali ni sgtla hepi sbb dia br betul2 paham apa itu pantin..dia asik dok depan pelamin n tepuk tgn sepanjang kompang berbunyi..dia suka sgt, bermain dgn kwn2 yg xtau ntah sape2..pastu suka nak bergambar dgn pantin...

Majlis bersanding, pantin berarak ke pelamin, theme kaler pepel, tp aku x ikut pun tema sbb malas n dgn perut memboyot, aku xdela beria ikut tema..tugas aku masa ari sanding ni, lps da setelkan meja makan pantin, aku ditugaskan untuk jaga beg isi duit salam kaut...huhuhu..makcik kayo sekejap masa tu...every time pakcik n makcik aku dpt duit, dia akan pass pd aku...so aku duduk jek la..rileks sket, yelah, mana larat asik nak jalan ke hulu ke hilir kat dlm khemah, tugas org lain sume nya yg berat, angkat pinggan n cawan kotor ke belakang..laki aku tugas dia wat air, adik2 aku yg lain tukang cuci pinggan mangkuk...aku jek yg plg rileks, dok pegang beg isik duit jek..heheh...untung gak jd mak buyung ni kadang2 tu....:)
Org yg dtg punyalah ramai, pakcik aku ckp kad dlm 1300 jek, tp yg dtg mmg ramai gile, maklumlah pakcik aku ni polis..geng2 polis jek da bape ramai..dahtu pakcik aku ni da transfer ke tangkak..so mana dgn geng2 polis kat berek polis kat melaka tu n campur yg kat tangkak lg..mmg ramai pakcik2 polis yg dtg...belum campur dgn sedara mara lg..

arissa dgn kwn2 dia, aku pun x kenal sape budak2 ni...tp yg pasti budak2 ni asik panggil jek arissa dr malam berinai..depa la yg asik dok pegang arissa n ajak arissa ke mana2, so bibik pun rileks sket...
minah ni suka dpt mkn gula2 dgn x terkawal oleh dada n mami dia, sbb selalunya kalu kat umah, satu ari dia leh makan satu jek, kat situ, aku pun xtau bape byk dia dah ngap...

muka masing2 da penat, laki aku penat gila, dia ckp dia wat air jek ada dlm 8 tong besar tu...mlm tu dia lepak gila sbb da lama x wat kije berat...hehehe....

0 comments: