CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, March 2, 2009

Si Kakak

Si kakak yang notti ni skang makin panjang akal dan byk cakap dan loyar buruk dan keletah dan segala-galanya lah...smp mami dia pun da xtau nak marah cane dah...ada jek jawapan dia kalau kena marah...kalu x kasi dia buat sumting, dia akan jwb mcm ni : "ala, xpe, kan saya da besar, da jadi kakak"...mcm tula jwpnnya...mcm la dia tu da besar sgt, so that sume benda yg salah dia leh wat...hish pening kepala aku dgn kerenah dia...tp apa nak buat, sabar jek la...

Si kakak ni sangat sayangkan adik dia..kalu boleh kejap2 nak kiss..kiss kat kepala la, kat pipi la, pastu soh adik dia kiss dia dgn cara dia dekatkan pipi dia kat hidung adik, then dia bgtau aku yg adik kiss dia...apa2 jek la kakak...
Pastu kejap2 pegang pipi adik dia, lps tu dia akan ckp, "lembut la pipi adik mami, sama mcm kakak kan"....ceh perasan sungguh...
Bila da kiss adik plak, dia akan ckp "fuh, wangi sey mami rambut adik ni, sama mcm kakak kan"....sumenya sama mcm kakak, layan jek la...wakakak....
Ada sekali tu, aku g dapur kejap jek, aku dtg balik, aku tgk dia tgh angkat adik dia, berderau darah sbb takut adik dia jatuh ke apa ke kat atas karpet tu...seramm aku...cepat2 aku amik balik, dala angkat adik tu dia pegang betul kat tengah2 bdn adik...dgn kepala sume terlentok seb baik dia br je angkat dr rocker tu...if x ntah apa lah jadik agaknye..cuma so far dia x penah la lg, geram smp debuk adik dia, cuma kiss2 jek yg aku xleh tahan sbb adik tido pun kejap2 dtg nak kiss adik..if adik nangis, dia akan ckp mcm ni "aisy, jgn nangis sayang, kan kakak ada ni sayang"..fuh time aku yg syahdu sbb x sangka dia akan kua kan ayat mcm tu..terserlah sifat ke'kakak'an dia....hehehe...

Skang ni terlalu obses dgn princess..sket2 soh aku belikan brg yg ada princess..if tny nak basikal x, dia akan ckp "nanti mami belikan saya basikal yg ada princess boleh?"
if tny nak dok dlm car seat x, if nak nnt mami belikan, dia akan jwb "nanti dada belikan saya car seat yg ada princess boleh?"
if tny apa2 pun la, dia akan ckp nak yg ada princess...sume benda dia ingat ada gambar princess agaknye..dala tetiap hari soh dada dia belikan buku sticker princess..x hbs2..pastu if da beli, x smp setengah jam, da hbs sume sticker tu ditampalnya, pastu nak yg lain pulak..botakla kepala mcm ni...bape byk buku sticker nak beli..sbb sumenya dia hbskan dan2 tu jugak...
Pastu sgt suka amik gamba dan diambik gambar..kejap2 soh aku amik gamba dia wat aksi2 posing..kalu x amik, dia akan marah, merajuk lari masuk dlm bilik tutup pintu, tp bila aku wat bodoh, 5 minit jek, pastu kua balik, n soh aku amik gamba gak, selagi x dpt, selagi tu la akan soh kita wat...Antara aksi2 dia :

Pe'el dia kalu da soh kita snap, dia xkan tgk kamera...

Pastu wat2 muka series lak...

Pastu wat2 tgh tulis2 la konon2nya....

Wat mimik muka sambil kembangkan hidung dia...

Wat muka blur...

Bergaya pakai spek sapa ntah, pastu soh kita snap..da mcm cikgu bedah pun ada aku tgk...

Yang ni plak, da pakai spek, soh snap tp wat2 muka sombong xmo tgk kamera...

Wat aksi terlampau lak...baring konon seksi la tu..dala tembam...

Pastu g kat tepi sofa, konon sorok pastu soh kita snap lg...

Yang ni plak, dia paksa aku soh snap gamba dia dgn adik, tp muka adik x nampak pun sbb dia da block...hehe...

1 comments:

Mrs.Nury said...

lebey kurang jer perangai arissa ngan balqis riniy.Tp tula kite kene sabar biler ada anak yg sedang membesar like arissa & balqis.Kekadang tu smp hilang kesabaran,nury cubit balqis.Tuptap tuptap dia kata sakit & bgtau "mummy syg kakak tak?" sedey sgt biler dia ckp camtu.Anyway ittew semua dugaan..

Arissa cutela pkai spec.Dah pandai berposing gituu.Nanti blehla berposing ngan bb