CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, May 13, 2009

Melukis


Teka apa dia???Skang ni tetiap hari aku akan ambik masa wpun 5 minit utk ajar arissa tulis either abc or 123..saje nak bg dia familiar dgn huruf2 n nombor2 tu...pastu bl da busan tulis abc, dia pun statla padam, n lukis..
Aku pun soh dia lukis gamba aku :
Mami : Kakak, cuba lukis gambar mami, lepas tu lukis gambar dada pulak
Arissa : OK.
Pastu startla dia melukis. Mula dengan mata, hidung, mulut. Sambil mulut bercakap explen kat aku mata, tgn sume2 tu..bila aku soh wat rambut, tu yg tercacak dia lukis kat atas kepala tu..
Arissa : OK, mami. dah siap.
Mami : Wahhh..pandainya kakak lukis..(dalam hati nak gelak, tp tahan sebab org ckp kena puji anak2 ni biar dia rasa bangga sikit)
Arissa : Cantik kan?
Mami : Cantikkk. Tapi kenapa gamba mami mcm ni?
Arissa : Haah, mmgla. mami kan gemuk....(Uargghhh, rasa mcm nak nangis pun ada, anak pun tau aku gemuk, kurengg btul)
Mami : Haa???kakak ckp mami gemuk??
Masa tu aku da gelak2, mr husband pun da gelakkan aku...(cet..bertuah punya anak)
Mami : Ok, skang ni lukis gamba dada pulak.
Arissa : Taknak. Saya nak lukis gamba mami je la..
Mami : Kenapa xnak lukis gamba dada?kesian dada.
Arissa : Mestila, kan saya sayang mami sangattt....
Kesimpulannya, gemuk pun gemuk la, janji dia ckp dia sayang aku...
tapi, apa kess anak sendiri pun tau gambarkan yg mami dia gemuk....nak nangiss...nampaknye harussla aku kurus, nnt da kurus nak soh dia lukis balik gamba aku, nak tgk muka aku kecik x...wakakaka...
Inila dia rupa si pelukis tu..lps da lukis, dia sibuk soh aku amik gamba dia posing2 lak..layannn jek la kakak oii.....

3 comments:

sesemutku said...

chaiyok...chaiyok..!
welkam to d club menguruskan badan..ekekeek

sesemutku said...

chaiyok...chaiyokk!!
welkam to d club menguruskan badan...ekekeke

lyein@sikudus said...

wakakakakakakaakak!!!! aku tak mampu nk komen..aku nk gelak jeee...