CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, December 1, 2009

3 Series

Jangan tersilap tapsir dgn tajuk entry.bukan 3 series beemer tu tp....

Hepi Bebeday To Me!!!

Auwww...ahkak da masuk 3 series beb....terasa tua lak diri ni sekejap..tp kejap jek la...lps tu da rasa muda balik..

Malam td, mr husband telah wat serprais lg mcm taun lps tp mmg aku xleh agak lgsg sbb konon ingat mlm td just dinner biasa jek dulu, wiken nnt br nak g cr mkn best sket....then we dined at TGIF IOI Mall. Masa tu awal2 da warning mr husband jgn nak ngada2 panggil org dia wat nyanyi2 sbb xmo kena diri atas kusi..Pastu tgh2 tgu food tu tetiba je dr belakang dgr org nyanyi lagu bday..Masa tu da agak da sure mr husband panggil org TGIF tu...sekali tu toleh2 tgk2 ada my big bro n co n adik2 aku....perghh....rasa terharu lak dgn laki i ni..dia mm cukup suka bab2 seprais nih..hahahaha....so, nak xnak kena la gak diri atas kusi..cett...tp ajak arissa n lyssa temankan...Then, ktorang pun pindah meja la mkn ramai2..hehehe...Tq to my beloved siblings..

Hadiah, mr husband ckp on the way...Tp yang sebenanya, aku ada hadiah yg lg seprais...kalu nak tau jawapan kepada yg aku susah hati2 sebelum ni mmg sudah jadi kenyataan...I'm PREGNANT....yessss....aku ulang lagi...PREGNANT for the 3rd one!!!!!!!!!!!!
Huhuhuhuu...terkejut beruk x?aku lg terkejut beruk...

Actually, masa dpt result tu, aku nak nangis bl nampak ada 2 line kat tester tu..aku terus terbayangkan muka aisy yg kecit lg..yela br 10 bulan...mana xnya, aku rasa dia belum puas lg bermanja dgn kami berdua..n aku pun risau sbb masa banak aisy kan aku csect..aku g jumpe tuan doktor, tp doktor ckp aku boleh keep the baby sbb by the time aku banak nnt, time tu da 1 taun setengah lps aku csect..so xde apa..

Lps tu aku mmg susah hati yg amats sbb mcm2 aku pk...yes, macam2..mayb pd setengah org benda tu xde apa if ada anak kecit2 ni tp aku takut aku xleh handle, dgn dpt news yg bibik xleh sambung lagi sbb femili dia soh dia balik gak bln 4 nnt sbb kontrak da hbs, mak dia sakit x larat da nak jaga anak dia lg..ikutkan dia mmg dia nak sambung tp nak wat cane..so mana nnt dgn bibik baru lg..hish mcm2 la..Pastu lak memikirkan lps ni aku n mr husband da duduk jauh sbb dia br dpt offer kije lain which is dia kena dok offshore.. 5 weeks kije, 2 weeks off..maknanya aku kena jaga anak2 on my own while he's away for work..cane la nak handle time peknen ni sbb aku dpt rasakan kali ni peknen nye nausea lg teruk drpd dedua anak aku yg lain tu. tp at last, bila pk2 balik n lps dpt syarahan drpd ustazah ni, aku jd insap sekejap..ahaks..

Apapun, aku percaya setiap anak ada rezeki masing2..mungkin inilah rezeki anak sbb dada dia dpt kije baru...Amin...n itula hadiah yang paling bermakna...Tapi.....lps ni aku kena wat sesuatu cpt2..mak aku pesan soh planning cpt2, lps hbs pantang je nnt mak aku soh cr apa2 ubat ke injek ke janji biar x sangkut lg...hahahaha....

Masalahnya..........apa cite dgn USANA aku??baru jek beratus duit hbs beli benda alah tu...Datin Wawa tlg jawabbbbb......agaknya kan patutla selama ni diet x kurus2..agaknye ALLAH nak bg aku banak dulu br soh kurus..ahaks...so, kaedahnya skang ni sape nak USANA aku tu, angkat tangan!!!!!!!!!!

5 comments:

mikamusz said...

Riniy.. first of all, happy birthday, selalu aku bukak FB, tp hari ni sgt busy.. sampailah malam tadik, laki aku bukak FB and dia mentioned nama ko, laki ko wat surprise, so baru aku tingat balik..
2ndly, congrats.. wa.. bestnya pregnant lagik.. aku pun tengah menunggu je ni, so far still belum pregnant sebab akukan amik precaution, tunggulah waktu dan ketikanya.. dah agak dah, ini yg ko susah hati sangat dulu tuh..

tahniah, laki ko dpt keje baru, tp mmg mencabarkan, sebulan lebih tak nampak muka, walaupun 2 minggu depan mata.. harapnya sepanjang pemergian hubby ko ke offshore, anak - anak sihat, ko pun sihat, and bibik pun sihat.. Insya Allah, kalau ada rezeki, nanti dapatlah bibik baru... ok all the best beb....

p/s: uhuk.. aku pun menghitung hari ke 3 series ni....

Puteri Mona said...

at lastttttttt ko citer gak haha. Nasib ada usetazah ni tolong kasik syarahan. InsyaAllah sume masalah yg ko dok pk pk tu boleh di setelkan. tayah nak pening2 sgt. Carik bibik baru cepat2 wei b4 bibik ko balik senang nak hand ober keje2. Bebeday to u once again!!! Kiranya taun ni adiah beday ko paling besh la dalam sejarah haha

Akma M.Rudy a.k.a MrsSLuRp said...

Happy Bday once again..hope this coming new yr will bring u more joy...and Insyallah setiap yg berlaku ade hikmahnya kan..& didoakan mudah2an dipermudahkan segala halangan..;)

kalo susah2 x bleh handle nnti..roger2 jerk..anytime bleh pass aisy ke arissa ke kat kitorng..ekke xpun 2-2 pun boleh..hehehe sure lyssa & elda sonok bangat!!

i know u can handle it!..u go girl..ehh go mummy go !! ;p

cik sal said...

noks.. ako bayangkan kalo ako tetiba peknen cam ko.. uhuhu.. mau teketaq ketaq tegedixs gedixs gaks kan.. uhuhu.. takpaa.. anak tu rejeki.. compom anak 3 sok ko dah leh melaram henbeg channel.. sah sah la faris gaji juta2 dah kan..wakakakka..

wei.. usana tu leh ja makan during pregnancy..cuba ko cekitout ngan ladyimran...ako nak beli pon.. akak skang dah malassss nak diet.. ako pon nak kena banak no 3 kots baru nak kurus (persoalannya-penah kah ako kuru??) hahahahhahhaa

apapun.. congrats lagik skali utk ko sekeluarga!

ps:
ayat kejap je rasa tua pastuh rasa muda balik yg tatahang tuh wei! hahaha..

Hana Ibrahim said...

Akum.
Congratulation babe for the 3rd one. Alhamdulillah. hahah. Best plak baca entry you ni