CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, December 24, 2009

Kisah Si Anak Dara

Nak Cantik

Lately ni, dia asik nak cantik jek katanya..nak melaram jek la kijenya skang ni..
Pastu da lama da dia asik mintak nak soh tindikkan tinga dia..dia ckp nak cantik..tiap2 ari tny nak pakai anting2...nak2 bila dia tgk kazen dia kakak syiqa yg da bertindik n ada anting2 mcm pattern tu..Last sunday, masa ikut adik aku g beli brg kemas utk kawen, kat HABIB tu, dia ternampak anting2, mula la dia ckp balik nak anting2..kebetulan kat situ, ada poh kong..trus bwk dia masuk poh kong, tny dia, betul ke nak tindik..dia angguk laju jek, bila aku ckp sakit tau, jgn nangis, nak ke?dia angguk lagi, nak jugak...

Sudahnya sohla amoi tu tindik, tp sebenanya maminya yg gabra lebih, sbb aku tau sure dia nangis punya nnt, sbb aku yg takut sakit..ahaks..dia rileks jek, aku siap pesan kat amoi tu make sure tindik serentak, lps tu aku pun pangku dia, utk ditindik...
Then, masa tindik muka dia terkejut lasbb tembak tu kan..tp yg aku terkejut sbb dia x nangis langsung.. lps da tindik aku tny dia, sakit x,dia ckp x sakit, tp aku pk, mayb sbb kesan ubat spray tu masih ada lagi tu sbb x rasa..tp lps2 tu aku tgk dia rileks jek, telinga dia merah pun dia diam jek, langsung xde ckp sakit....hahaha..punyala nak cantik agaknye, sanggup tahan sakit tu..
Dah tu, kua2 je dr kedai tu, dia terus ckp dgn aku.
"mami, nanti kakak boleh pakai anting2 yg gantung2 mcm kakak syiqa tu kan, yg anting goyang2 tu"
hahaha..tergelak aku..sbb dia da berangan da nak pakai anting2 mcm tu...

Yang plg besh, masa da nak sampai umah, dia leh ckp dgn aku..
Arisa : "mami, nanti biar kakak bukakkan gate eh"
Aku pun pelik la nape lak tetiba dia nak bukakkan gate, selalunya,dia dok dlm kete je, tgu aku or bibik yg bukak..Aku tny la.
Aku : "kenapa pulak kakak nak bukak gate"
Arissa : "yela, biar pak guard nampak kakak" (sbb umah aku dekat dgn pondok pak guard)
Aku : "nape lak nak bg pak guard tgk kakak?"
Arissa : "yela, nanti biarla pak guard nampak anting kakak, cantik kan" (dia panggil anting2 tu anting je)
Aku : ???????? (betul ke anak aku ni umur br 3 1/2 taun??)
*LOL*

Inila rupanya lps da bertindik..suka bl aku ckp nak amik gamba dia pakai anting dia ni..hehehe...dia yg pilih kaler merah ni..


Buang Angin
Kisah berlaku masa 2 ari lps on the way balik umah dr klinik dr cheng..kan dia demam teruk..Kat klinik, dr masukkan ubat montot sbb panas tinggi sangat..
Sepanjang jln dlm kete, dia dok sebelah sbb aku yg drive, laki aku x ikut, dia ada kije luar...arissa diam jek, aku tau dia x larat, aku pun diam jek la..Tetiba dia tny aku..
Arissa : "Mami.....kalu dr. da masuk ubat kat bontot kakak, kakak boleh k*ntut x?
Aku trus tergelak sbb itu yg dia pk kan..hahahaha..yela, anak aku ni kuat k*ntut skang ni, bl tny dia, dia ckp dia byk angin....
Aku : "Boleh la, kenapa kakak tanya?"
Arissa : "Kakak takut bontot kakak sakit kalu k*ntut"
Hahahaha....
Aku : "Takdela, x sakit pun"
Tak lama lps tu, dia bersuara..
Arissa : "mami, kakak da k*ntut da"
Hahaha...agaknye dr td tu dia tahan nak k*ntut tp takut sakit agaknya, tp lps aku ckp x sakit tu pun dia k*ntut la tuh....aduhaiiii.....arissa, arissa...mcm2 hal....

3 comments:

Puteri Mona said...

hahaha lawak ar arissa. Hober tauuu nak cantik. Tang part guard tu paling tak tahan aduhla. Part kentot tu aku ingat dia tamo kentot sbb takot ubat tu tekeluar balik. Mmg sebijik pangai ko riniy suka kentot wakaka

riniy said...

eh, pala hotak ko aku kuat kentut...jgn buat pitnah semata2 eh...wakakaka...

Unknown said...

wakakakakakaka...lawak okeh..arissa2....sunggoh bijokk.... haah laa peel gitu aku rasa nurun dr mamy dia ekk... :P...