CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, September 8, 2009

Steady Tak??


Tengokla, steady x sy duduk tanpa bantal or kusi kat bakang saya? Tp sy suka dok cenggini sebelah tangan...Masa ni sy nak kena mandi tp saya kan x reti dok diam, nak bukak baju saya susah, nak pakaikan pempes pun susah..masa ni lps je baju sy kena bukak sy trus terlangkup n duduk...sy lg eksyen bila mami saya snap gamba saya...


Saya sempat menguap lagi, tp mami ckp kalu saya da besar nanti, everytime nak menguap, kena tutup mulut. skang ni saya takleh tutup mulut sbb nanti jatuh la saya, bdn x stabil...

Lepas tu saya mcm perasan ada lampu flash kat camera mami saya.. memula tu saya mcm tercengang jek dok tengok2 apa ke benda lampu yg kua dr camera mami ni..lama2, rupanya camera la kot..

Apa lagi, saya pun nak terkam la, saya kan suka masuk sume benda ke dalam mulut saya..kalu org x bagi, saya akan nangis sbb saya nak jugak...kakak saya suke dengki kat saya, selalu rampas benda yang saya nak masuk dalam mulut, kakak cakap dirty la adik..takpun kadang2 dia ckp mcm ni, "Adik, what are you doing, adik?" tp saya x faham apa yang kakak saya ckp tu..


Masa ni kakak saya agah2 saya..saya pun ala2 nak tersengih sebab kakak siap joget2 lagi agah2 saya...sesekali x pakai baju amik gamba ni pun besh jugak kan?


Mami ckp dah dah adik, kena mandi sekang sbb tu muka saya mencebik sikit...tp sy kena jugak mandi sbb kalu lama-lama nanti air tu sejuk pulak..ala, da nak kena pakai baju ke???saya x suka la..


tadaaa...ni la walker baru saya yang mami belikan masa sogo sale sabtu baru ni..mami ckp ada 50% diskaun..terus mami grab, x citer banyak lagi..lepas saya mandi, mami terus letak saya dlm walker sbb mami nak masak untuk berbuka puasa..lps tu kakak saya yangsnap gamba saya sbb dia jaga saya.. tp dia bukan jaga pun, dia sebenanya suka cubit saya, cuma mami xtau jek, sy xnak ckp dgn mami sbb nnt kakak saya kena cubit pulak dengan mami..


kakak saya sangat suke main dgn camera mami. dia asik snap je gamba saya, kadang tu gamab lubang hidung dia sendiri pun dia amik..kelakar kan...


kan saya da cakap kakak saya mmg suka snap gamba saya, td gamba dekat, ni gamba jauh pulak..kadang2 gamba yang dia amik menjadi, kadang2 tu tangan dia tutup flash so gamba x lawa...ok dah2, saya da xmo diambil gamba lg..cukup okeh??

4 comments:

Puteri Mona said...

bam bamnyaaaaaaa siap ketak2 tu huhu sgt gerammm. Weh da duduk ke??? cepatnya. Mmg kalah teruk ni si hafiey hehe. Asik begolek n mengesot jek. Baru nak angkat2 tangan n bon bon. Caiyok la aisy!!

riniy said...

ala, hafiey pun apa kurangnya, berketak gak kan..berat pun da nak sama kan dgn aisy?hehe..skang ni kan bl da terer duduk, kejap je ngesot da duduk...hehehe tomei..(puji anak sendiri)...

Muna said...

memang tomei pun rini!!
buat lauk sikit bambam si aisy ni,bole? hehehe..
si rayan pun at same skill..
part duduk pun ada senget sikit..
hahaha..sekarang ni rayan at skill paling menakutkan..panjat cot dan berdiri!!! cot dah kena turun one level down..aiyoyo!panic ari tu tengok!merangkak setapak dua pas tu gedebuk!hahaha!

riniy said...

muna,
hehehe..oo rayan pun da duduk eh..tula kiutkan if duduk senget mcm tu..tp rayan lg advance coz da pandai panjat cot sendiri...aisy belum lg, br nak mula panjat sofa da berjaya da..