CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, September 2, 2009

Home Sweet Home - Final Reveal

Wah..Tajuk tak boleh blah betulla...poyo jek kan...muahahaha...

So, kawan2, dipersembahkan untuk tatapan rakan-rakanku sekalian, rumah hamba yang tak seberapa ini...bukat dengan niat untuk menunjuk2 tetapi untuk jamuan mata di bulan ramadhan ini ya...wpun bukan gambar makanan yang ditontonkan...


bunga-bungaan ku yang tak seberapa, baru g beli kat sg buloh..berbaloii...slide arissa da letak kat porch je sbb x kena ujan, so oklah letak kat luar..kat dlm nnt semak jek....ada sape2 nak tumpang kete tu x??hihihi..

my built-in shoe cabinet..aku x buat meninggi sbb x praktikal nak amik kasut kena pakai kusi nnt..so buat melintang mcm ni senang nak amik kasut...


my living room, ada letak pokok kecit kat tepi tu utk halau nyamuk bak kata penjual pokok di sg buloh tu...


living room pandangan daripada tangga...tp laam2 aku tgk cat feature wall tu da macam hijau pun ada ek, padahal aku choose dr group ceklat tuh...



dining area, ada cermin beso nak bg nampakkan umah aku luas sket la, kalu x cinonet je rasanya...kusi pun yg simple je n dr full leather sbb nak elakkan tragedi tumpahan makanan yang boleh merosakkan kusi if aku choose dr fabric chair...



sinki at dry kitchen, aku guna glass sinki and black kaler sbb nampak elegan sket la if kaler black..



kitchen cabinet for dry kitchen..simple jek, veranganss nak white kaler tp if material abs biasa, dia akan nampak mcm ofis punye cabinet nnt, if nak lawo, kena pakai high gloss material..yg tu den x mampu la..jadi kaedahnya pakai jek la abs yg kaler ceklat nih..xleh kaler gelap sbb x masuk nnt, table top n dinding da gelap, so kena sumting yg kaler cerah la nk bg naik...tp dlm gambo, urat2 kayu yg melintang tu x nampak la...sape nak tgk, kena dtg umah den ya..



tall unit utk letak fridge n storage sebelah dia tu, kabinet atas fridge tu still ada ruang lg sbb konon cita2 nak tukar fridge baru yg toshiba glass tuh tp x jd sbb adik aku x jd beli fridge aku skang ni, makanya pakai jek la fridge ni, tp xpe, mana tau nnt bebila nak tuka fridge besau, ruang da ada..(abaikan fridge magnet yg telah disusun CANTIK oleh si anak dara)
n itula kusi i dok makan dgn laki terchenta..



lampu di tangga...frame tu ada sentimental value, tu yg aku tetap gantungkan, altho tu gamba lama sebelum aku insap..sbb tu letak kat atas, org dtg, x nampak sgt gambo aku x pakai tudung..hihihi..



wallpaper utk feature wall dlm bilik aku..n tu aku amik bg nampak kepala katil separuh jek sbb katil adalah ruangan peribadi laki bini, tidak boleh dipertontonkan kepada public..hahaha...
aku guna divan n head board tu pun dr full leather, king size...



my walk-in wardrobe yang aku impi2 kan, altho x dpt mcm yg aku nak, yg siap ada dinding luar, jd x nampak lgsg wardrobe, sbb ruang bilik x cukup beso nak buat mcm tu..tp dpt walk-in wardrobe ni pun jadikla, idaman kalbu..no dressing table as i don't need a table for makeup, just a big mirror that's cool enuff..


aku punya pintu toilet yg kena masuk dr dlm wardrobe itu..ada lubang utk ke pintu toilet..kiranya rahsia la, dr luar x nampak..heheh..

wardrobe 6 pintu yg fully-occupied dgn baju2 ku n mr husband, tu pun ada setengah baju yg di hang kena hang kat dlm wardrobe kat guest room...sbb x muat..



sebelah kiri xde pintu just rack sahaja sbb senang nak letak mekap ke, magazine ke, buku2 ke, hiasan ke..aku kan suke baca buku citer..yg ada pintu last tu khas utk suar jin...hihihi..
Sekianlah sahaja tatapan rumah saya yang tidak seberapa itu...wet kitchen, bilik arissa boleh refer di entry ini ya...
p/s : Susun atur di dalam rumah hamba ini adalah mengikut suka ati mak nenek sendiri, xde menggunakan contoh majalah mana2, beli jek magazine mcm2 tp sudahnya x reti nak meng'follow', jadik kaedahnya, main susun ikut kata hati sendiri jek la ya, sbb tu x bape lawo....
Wassalam...

7 comments:

lyein@sikudus said...

aku sker sume interior dlm umah kompomm..kompom aku bli banglo sok, aku suh bapak ko je reno erk..tp rege2 org johorlah kan?? wakakaka..tiba2 org johor bleh???

aku blom bani mati nk sofa n dining table hat putis...tang shoe rack tu aku sker gak tp aku bangan hat ade sofa atas shoerack tu..sambil amik kasut, trus duduk je kan...bangannn ajeee...

tang walkin closet pn mmg idaman kalbuku gak..ade sorang x-xybase menang deco bersama eric yg latest tu...dia dpt free beb deco master bedroom rege 30k...walking closet dia besh sbb pintu cermin dia yg tak bunyi bile kite slide...adeh beshnyeee..impianku suatu ari nnt..aminnn...

pjg erk komen aku, cam nk wat blog laksss

sesemutku said...

wah riniii....canteknyeee..
leh la aku singgah2 raya..ekekeke

mikamusz said...

eh lyein, aku rasa aku pun tgk gak part deko bersama eric tu, apsal aku tak perasan yek..
BTW riniy, as u said black and white kan kaler favourite ko.. untung ler ada abah yang penyayang yg bley tolong anak reno umah... takdelah terkontang - kanting nak fikir cam setengah kontraktor yg suka push kita nih...

riniy said...

lyein,
kalo ko dok banglo, apa keless interior mcm umah aku ni..sure la lg kelesss...
tp kalu rak kasut yg ada sofa atas tu kecit la, x besor...pastu aku pun ikutkan suka sgt yg sliding door tu, tp beza rege pintu dgn pintu biasa tu jek da nak dekat 2k..cano tuh...x dapek la, bajet aku ciputt...

ain,
mehla singgah..jgn poyo jek, tp batang idung x nampak..muahaha...

muz,
tula dianya, seb baik bapak terchenta ada, kalu x, xtau la reno cane yg aku dpt dgn bajet byk tuh..wakakaka...

Mrs.Nury said...

cantikkk banget....ai suker babes.Look modern & nice.Senangla u bapak contractor nk buat cmne pun senang.Budget pun senang kan.Riniy wardrobe tu buat katne?I tgh survey nk buat jugak.

riniy said...

tq nury. haah senangla sket, tp sbb bajet ciput so wat pun sket jek la. angan2 sebenanya nak wat lg cantik tp bajet x mencukupi..ahaks..wardrobe n cabinet sume wat kat kontraktor kat semenyih..dia ada kilang sendiri tp xde showroom, dats y leh dpt murah..

Mrs.Nury said...

kat semenyih??Kat mana tu?My house kat semenyih....kat bdr tasik kesuma.Riniy if u dun mine bleh bag fon or add dia tak?