CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, September 25, 2008

Anak

Anak....anak..pakkal jek anak aku sendiri...kalu org lain, aku xtau la cane...alangkah anak tu pun aku da terlepuk gak la kat dua2 belah lengan dia...sbb geram punya psl...kesian2 tp aku geram...
kejadian berlaku smlm ptg, masa aku balik kije, tgh siap2 nak g param..smbl2 tgu bibik mandi, aku pun kemas2 la tudung2 aku utk masuk dlm bag nak bwk balik jb, tetiba arissa panggil aku, dgn selamba ckp "mami, tumpah mami"......
bila aku tgk, "masya'allah"...aku x terkata apa, rupanya dia da tumpahkan aku nya liquid foundation MAC!!!!!!!!aku punyala terkedu..byk okeh..........terus ringan botol mac aku tu...dala aku nak pakai selalu pun sayang...aku rs stok utk sebulan kot yg dia tumpahkan tu....
aku apa lagi, terus laju jek tangan aku pukul lengan kiri n kanan dia...hbs kena gak kat span aku..pandai lak tu tuang kat span, tp agaknya ter over tuang smp hbs tumpah ke lantai....rupanya dlm diam2 dia bukak laci aku n capai benda tu..sbb dia da tinggi da leh nampak apa dlm laci tu...n dia kan selalu tgk aku mekap..so dia tau la pakai benda tu kat atas span..tensen2..seb baik span lama, bukan span baru yg belum dirasmikan lagi...sudahnya dgn span2 aku buang...
lps tu melalak la mcm org kena histeria..punyala kuat, aku da x kira dah..aku soh dia duduk kat tepi dinding tu, dia ikut lak ckp aku, tau takut...lps tu aku soh dia masuk toilet g cuci tangan, dlm nangis2 kuat tu gak dia bangun g cuci tangan..pastu bila bibik dtg, lgla kuat dia nangis..dia ingat bibik nak amik dia agaknya..aku x bg bibik pegang dia..biarkan dia sorang2...tensen la...sbb br jek beli mekap mac beratus2..xkan nak kena beli foundation lg kot..
lps dia cuci tangan, dia terus kua bilik nak turun bawah, ikut bibik, aku ckp dgn bibik jgn pujuk dia, biarkan dia...bl aku turun bawah, aku tgk dia dlm bibik menan dia, tgh duduk kat tepi dinding diam muka seposen, kesian lak aku tgk, tp aku tahan jek..pastu aku siap2 nak kua umah, dia pun kua dr bilik, ikut bibik kua, tgh nak pakai selipar dia, aku panggil dia masuk dlm umah balik, dia ikut..muka takut..bila aku soh duduk atas sofa, dia pun ikut gak...dlm hati nak gelak pun ada sebenanya..pastu aku tny nak buat lagi x, dia ckp "sori mami, isya xnak noti lg"....pastu terus peluk aku, cium aku...syahdu lak aku rasa...heheheh...pastu bila aku senyum jek, terus nada suara on da berubah balik mcm biasa...auta gak budak ni...pandai wat muka kesian...hish..anak...anak...

2 comments:

mikamusz said...

ala.. syiannya babam sorang tu kena babab ngan mummy dia.. anakkan.. anak aku pun yg cepat meninggi telah berjaya mengorek lipstik aku sampai patah... baru sebulan lebih umur dia, terus bagi bibik..

riniy said...

tula psl, rasa bersalah gak nak2 bila wat muka seposen tu...tp geram aku...hehhe...