CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, September 9, 2008

Puasa

So far, aku cuma dpt puasa penuh baru 4 ari jek...aku agak frust gak tp da perut aku x tahan, nak wat cane...kena gantila nnt, byk tuh...lemah aku bl ingatkan nak kena ganti sok...tsk..tsk..tsk...
Masa 1st day, aku puasa smp pkl 2pm jek, bdn aku da gigil...gigil sgt...x tahan sgt...so lakiaku paksa soh buka..aku pun makan la..masa tu da frust sbb kononnya nak try puasa penuh..yela, bukan senang nak dpt puasa penuh ni...masa peknen la dpt merasa puasa penuh...
2nd day, bl da pkl 12pm, perut aku da rasa sakit sikit mcm nak kena gastrik tu, tp aku tahan smp la dlm pkl 2++, aku rasa mcm da xboleh tahan, plus aku fobia if aku kena sakit perut mcm yg aritu aku kena b4 puasa..smp xleh jalan..punyala sakit tuhan jekla yg tau, masa tu aku takut jd apa2 pd bb sbb aku x penah ada gastrik b4 dis...smp ke malam la sakitnya tu..so aku x bani, aku pun buka lg...ari ke 3 tu br dpt puasa penuh...
lps tu aku kena puasa selang2 ari..if strait, aku sakit perut lg, if selang2, so far ni yg aku practisekan...xpela, practice makes perfect...mana tau, nnt lps2 ni da leh puasa strait...insyaallah...moga allah bg aku kekuatan..amin...

0 comments: