CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, September 10, 2008

Menu 4 Berbuka n Sahur

Semalam, da petang2 kat ofis aku mcm malas nak wat kije, so dok browse internet cr menu yang sedap...Mr husband br belikan oven n mixer..konon2 bercita2 tinggi nak wat kuih sendiri raya ni, asik beli jek smp beratus ringgit, bukan sedap mana, baik buat sendiri...sambil2 tu browse sekali menu yang sedap2 untuk berbuka puasa dan sahur, tgk2 gak menu yang menggunakan oven..heheh...sbb laki aku da warning, da belikan ni kena la pakai, if x, ganti balik duit dia...hehehhehe....ala acah jek tu kan sayang....i tau u sayang i...muahahhah...
Untuk berbuka puasa semalam, just masak yang simple jek sbb takut x sempat lak nak masak beria2..lgpun, aku if puasa, dlm 6 lbh tu da lepak hbs, bdn rasa mcm x tertahan lapar dia..so, kena make sure hbs masak before 6.30pm..hehe..bl da siap sume, dgn menu masakan, plus jiran bg bubur caca n caramel pudding..da jd penuh lak meja...alhamdulillah rezeki..

Menu Berbuka : Garlic Parsley Potatoes & Fried Beehoon

Kiri atas : intai dr cover depan, da masak kekuningan nampaknya..
Kanan atas : taraa...sudah boleh diangkat la..bau nya mcm menyelerakan..laki aku ckp, dia jadik lapar bila bau dr oven tuh...hihihi..
Kiri bawah : sudah siap dihidangkan ya puan2...rasa x sabar nak makan...
Kanan bawah : main menu adalah mihun goreng jek...no lauk pauk...cuma beli ikan pari bakar fendi (yg femes kat param KJ)..sedapp...


Recipe :
Potatoes - cut into 4
Garlic salt - to taste
Ground parsley - to taste
Butter - 2 sticks
Method :
Preheat oven - 180 C
Put butter in a bake pan, wait until the butter melt
Put in the potatoes
Sprinkle garlic salt and ground parsley to taste
Bake for 20-30 minutes

Menu Sahur : Paprik Campur & Telur Dadar

Untuk sahur lak, bahan siapkan malam td, bangun pg td pkl 3.40 am, terus tumis2 n masak paprik campur, aku letak ayam, daging n sotong, plus sayur2an..bila bau da naik tu, sedap jugak..1st try menjadi nampaknya...tp kena ubah sket2 la resipi tu ikut kesesuaian n ikut selera aku...xleh pedas sgt kang sakit perut pulak org dlm umah tuh...goreng telur dadar, siap...br kejut laki aku n adik2 aku..derang sume ckp sedap..nampak nya mr resipi tu berguna la...lenkali leh masak lagi, xyah la asik g rest halwa jek if nak makan paprik sedap..wat sendiri lg sedap...alhamdulillah...

taraaaa...inila hasilnya...paprik campurku...


Arini nak wat projek masak menu lain lak..kalu jadi, nnt aku tempek lagi gambar2 nya..bagi terliur...hehehhe...

1 comments:

mikamusz said...

laki aku pun nak beli oven, tp aku takde tmpt nak letaklah, so resepi bakar membakar kenalah aku kuburkan dulu... rajinnya ko masak pepagi riniy, aku panaskan lauk masa berbuka.. husband aku perut melayu, berbuka mesti ada nasi.. takpelah, janji kenyangkan