CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, September 4, 2008

Iftar

Selasa lps aku cuti, saje je sbb tau dah mesti penat punya lps balik dr JB. seb baik aku cuti sbb mlm tu kat hiway jalan jem teruk, ada eksiden kat 2 tempat berbeza..Dr JB gerak pkl 8.30 smp umah pkl 1.40am..gila lama dok dlm kete, mcm nak tercabut pinggang aku..
Esok pagi2nya, g pasar pak lang beli lauk pauk untuk stok seminggu buka puasa..terasa nak masak laksa johor..sbb pk kan da x kije, masak jek la yg spesel sket, lgpun laksa ni feveret Mr. Husband...if tetiap ari makan tu pun xpe, tp aku la yg penat nak menyiapkan bahannya...x kije xpela..pkl 2 da stat masak, aku wat laksa johor, kueytiaw goreng n kangkung goreng belacan..ikan bakar beli je kat PARAM...pkl 5 sume setel, dok rilek2 tgu laki aku balik untuk g PARAM..
Pastu semalam da kije, xdela masak spesel nya..just masak mee goreng basah jek..femili aku dr kecik mak aku da ajar, if berbuka puasa, x reti nak makan nasi, so akan masak mee ke mknn lain ke selain dr lauk2 nasi campur tu..if makan nasi, rasa x selera nak masuk tekak...xtaula nape, mmg da mcm tu pun dr dulu..so sesimple2 pun, akan goreng mee jek utk berbuka puasa..nasi xde xpe..untuk arini x tau la nak masak apa, nak beli jek yg jual kat PARAM sumenya x menarik perhatian..so masak jek la..lg puas ati wpun x sesedap mana...


Menu kami...kenyang perut lps tuh..sume tersandar kekenyangan..3 pinggan laksa laki aku mkn...hihhihihii...

0 comments: