CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, September 22, 2008

Preparation Raya

Wiken baru ni aku rasa adalah mgu yg plg memenatkan sepanjang bulan puasa nih..yela, bejalan sakan wat preparation utk raya....baju arissa mmg aku da beli b4 puasa tp kena beli lg sket sbb byk yg da dipakai dek kerana takut x muat n skang ni dia da xde suar sgt sbb byk yg da x muat..hehehe..
xtvt bermula dgn sabtu pagi. Memula pagi tu aku dgn hubby da kua g jalan tar sbb nak mencari baju melayu dia, nk cr yg match dgn baju kurung aku..sambil tu nak cr brooch aku n batik pareo untuk nak pakai dgn baju lama yg ada yg mana still leh pakai lagi..pkl 12 da setel sume, dapat baju melayu laki aku tp kali ni kaler yg match xde yg baju melayu johor, laki aku ni mmg suka yg leher johor jek sbb dia ckp x panas..tp da xde, kiranya taun ni pes time dia akan pakai baju melayu leher cekak musang, xtaula dia leh bertahan lama ke x sbb dia ckp dia x penah pakai baju cekak musang...brooch pun dpt, batik pareo xde yg berkenan sbb aku suka yg design abstrak, x suka yg batik bunga2 tu.. then balik umah, amik arissa n bibik kua balik g OU lak, arissa aku pastikan da tido n makan sume so xde la dia meragam nnt...singgah jap umah fida, kwn aku sbb dia soh dtg tgk stock baju branded, dia br stat bisnes dgn kwn aku lg sorang si kechik tu, dptla grab dress gap n ralph utk arissa..taun ni aku nak byk pakai kan dress n skirt jek kat arissa sbb nak dia rs selesa. kan dia bam bam..suar ada gak tp sbb takut perut dia sangkut kat butang suar, almaklum buncit...dress tu smocking dress, nampak comel lak bl dia pakai...lps tu trus ke OU, sbb nk cr baju laki aku lak..br perasan, baju utk dia xde satu pun lg..padahal dia dok kuar duit beli brg2 utk raya, tp baju dia aku lupa..siann dia..heheh...lps tu cr kasut arissa n skirt dia, kebetulan guess kids ada sale, seb baik masuk, if x sure xtau, sale dia tu utk sabtu n ahad jek, skirt tu 50%, if beli dua ada lagi 15% extra, so dptla dlm 65% off selai..berbaloi sgt sbb aku suka skirt tu da lama tp mahal if harga biasa..terus ktorang buka kat sana..sume tempat fully booked, last2 makan kat chilli's jek...lps makan sambung jalan jap, terus balik umah..penat gila rasanya..

esoknya, pagi2 da kua sbb nak g mydin nak cr baju bibik lak n pampers arissa...hehe..pkl 8.30 da kua umah sbb xmo org ramai..tau jek la mydin nak dekat raya org punya la ramai sbb baju raya murah2...lps tu ktorang terus ke ikea, aku nak jalan2 cuci mata n cr bunga sket utk umah...lps tu ke ikano utk cr baju anak2 buah sbb abg aku yg kat jb tu soh carikan baju anak2 dia, kat sana dia ckp xde yg menarik yg murah..ada pun yg mahal, yela, jb mana der brands outlet...byk gila stock baru kat brands outlet tu..aku cekau gakla pants utk arissa, sbb pants tu aku tgk kat Gap OU, harga rm99. kat situ br rm19.90...murah yg amats, xleh tahan la aku nih tgk baju anak nih...lps tu trus ke klcc sbb aku nak cr batik pareo kat isetan ada satu kwn aku ckp..alhamdulillah, dpt yg corak mcm aku nak n harga pun murah compare dgn batik pareo yg bunga2 tu...lps dpt 2 elai lagi baju laki aku kat renoma tu...then, g evita, g beli hair clip aku, lps tu g MAC sbb nak beli bedak..memula niat masuk situ nak beli bedak jek, sekali da kena racun dgn minah tu, aku pun terbeli lah wet cream utk muka aku yg over dry skin ni..sbb bila try, cream tu amatla beshnya, trus bedak tu smooth jek kat muka aku, pastu terbeli sekali blusher kaler lain dgn yg aku pakai sekang ni...seb baik blusher skang ni pun da nak hbs, n laki aku pun bg green light, dia ckp dia belanja, aku pun apa lagi...sambar terus la...tq darling...lps tu terus dok cr tempat nak buka, konon nak buka kat kg baru sbb nak amik baju kat kak su, tp sbb hujan n takut arissa x selesa, buka jek la dlm klcc, lst2 buka kat food court jek...lps buka trus g umah kaksu amik baju n terus balik umah..penat gile rasanya..laki aku ckp kaki n bdn dia sume sakit...hahaha...aku ni lagila...sepuluh kali ganda, tp aku ni kan mmg kaki jalan, aku diam jek la..wpun sakit gila dr peha smp punggung aku ni...hehehe...
checklist for raya yang dibeli wiken lps :
- baju kurung yours truly- 1 checked! (kak su), 1 more this friday (kak rahmah)
- baju melayu hubby - checked! (jln tar)
- baju kurung arissa - 1 beli da siap, 1 lg tgh jahit pd tinie!
- baju bibik - checked! (mydin)
- kasut n suar hubby - x beli
- kasut arissa - checked! (zara)
- skirt n dress arissa - checked! (guess, gap, ralph)
- shirts hubby - checked! (benetton, renoma)
- brooch yours truly - checked! (jln tar)
- bunga utk umah, vase, table cloth - checked! (ikea)
- sandal preggy yours truly - checked! (clarks)
- batik pareo yours truly - checked! (arizali at isetan)
- make up yours truly- checked! (mac)

yahoo....!!!lps ni da xyah pk dah, just pk nak packing brg utk nak bwk balik JB je sabtu ni...x sbr nya nak balik kg...

1 comments:

mikamusz said...

amboi.. byknya shopping.. x habis lagik kat Jakarta + Bandung, sambung lagik kat KL..muahaha.. selamat beraya sakanlah korang...